آغاز پایان با شکست در شهرداری آستارا و حرکت ملوان بر لبه صدر جدول


آغاز پایان با شکست در شهرداری آستارا و حرکت ملوان بر لبه صدر جدول

رشت - ایرنا - در ادامه رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور تیم شهرداری آستارا در نخستین بازی با مربی گری پایان رافت مغلوب شد تا سریال ناکامی این تیم تداوم داشته باشد و در طرف دیگر ملوان‌بندرانزلی اگرچه به روند صدرنشینی خود ادامه داد اما نتیجه مساوی فاصله این تیم با دیگر تعقیب کنندگان را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته دوازدهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور عصر شنبه برگزار شد که تیم شهرداری آستارا در یک دیدار خانگی با نتیجه یک بر صفر مغلوب ویستاتوربین تهران شد و ملوان نیز در تهران مقابل سایپا به نتیجه مساوی بدون گل رضایت داد.

با توجه به نتایج کسب شده توسط نمایندگان گیلان، گرچه ملوان همچنان صدرنشین باقی ماند اما نتایج کسب شده توسط نمایندگان گیلان رضایت‌بخش نبود زیرا شهرداری آستارا یک شکست خانگی دیگر را متحمل شد و ملوان نیز با کسب نتیجه مساوی، نتوانست فاصله‌اش را با سایر مدعیان افزایش دهد.

پایان رافت با شکست آغاز کرد

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا که به دلیل نتایج ضعیفش در رقابتهای فصل جاری، جایگاه مناسبی در جدول رده‌بندی ندارد، دست به تغییر در کادرفنی خود زد که این تغییر به سکان‌داری پایان رافت ختم شد تا این مربی بومی دوباره هدایت شهرداری آستارا را در اختیار بگیرد.

فصل گذشته پس از چند هفته سپری شدن از رقابتهای لیگ دسته اول، پایان رافت به عنوان سرمربی جانشین حسن اشجاری شده بود و این مربی به همراه شهرداری آستارا نتایج مناسبی کسب و عنوان قهرمانی نیم فصل را مال خود کرد، اما در نیم فصل دوم وی از تیم جدا شد و سرانجام شهرداری آستارا در رتبه پانزدهم جدول قرار گرفت.

از نظر کارشناسان، یکی از دلایل عمده ضعف شهرداری آستارا در دور برگشت رقابتهای فصل گذشته لیگ دسته اول کشور نیز جدا شدن پایان رافت از این تیم بود و کارشناسان معتقد بودند که مدیریت باشگاه باید این مربی بومی را حفظ می‌کرد.

اما در رقابتهای فصل جاری، شهرداری آستارا با هدایت فرشاد پیوس نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و هم‌اینک در نیمه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و به همین دلیل نیمکت این تیم دستخوش تغییرات شد و پایان رافت جانشین پیوس شد اما این مربی بومی در اولین گام مقابل ویستاتوربین مغلوب شد.

البته در جریان این دیدار، شهرداری آستارا تیم برتر میدان بود به خصوص در نیمه اول که چند موقعیت مناسب گلزنی داشت اما نتوانست از این فرصت‌ها سود ببرد و در اواخر این مسابقه و در دقیقه ۸۸، تیم ویستاتوربین در یک ضدحمله موفق به گلزنی شد تا شهرداری آستارا در اولین بازی با سرمربی جدیدش را با شکست خانگی به اتمام برساند.

شهرداری آستارا در دیدارهایی که تا کنون انجام داد، در امر گلزنی ضعیف عمل کرد که یکی از دلایل عمده این امر، فاصله خط میانی با خط حمله این تیم است که پایان رافت در خصوص این ضعف باید اقداماتی را انجام دهد تا تیم شهرداری استارا در حملات خود پرتعداد ظاهر شود.

از سوی دیگر عدم استفاده مناسب از فرصت‌های به دست آمده و ضعف گلزنی نیز در تیم شهرداری آستارا مشهود است به طوری که این تیم در ۱۲ بازی فقط ۶ گل به ثمر رسانده و همچنین هفت گل دریافت کرده که سرمربی جدید این تیم نیز باید فکری به حال خط حمله شهرداری آستارا داشته باشد.

البته انجام یک بازی به هیچ وجه ملاکی برای عملکرد یک مربی محسوب نمی‌شود و از سوی دیگر با توجه به شناختی که رافت از شهرداری آستارا دارد، طرفداران این تیم امیدوارند که در ادامه رقابتها، این مربی بتواند به خطوط مختلف تیمش سر و سامان بدهد و با جذب چند بازیکن مستعد، همانند فصل گذشته نتایج خوبی را کسب و در نهایت جایگاه مناسبی در جدول رده‌بندی کسب کند.

حال تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا با شکست روز گذشته در برابر ویستا توربین تهران با ۱۴ امتیاز و یک پله سقوط در رتبه دوازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

آغاز پایان با شکست در شهرداری آستارا و حرکت ملوان بر لبه صدر جدول

فرصت‌ سوزی‌های ملوان

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده گیلان در رقابتهای لیگ دسته اول کشور، در هفته دوازدهم این مسابقات در تهران برابر سایپا که یکی از تیمهای انتهای جدولی محسوب می‌شود، قرار گرفت که در نهایت مقابل حریفش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت.

گرچه ملوانان با همین یک امتیاز نیز صدرنشینی خود را حفظ کردند اما این تیم نتوانست فاصله‌اش را با سایر مدعیان افزایش دهد و اگر برابر تیم سایپا به پیروزی دست می‌یافت، هم اینک فاصله سه امتیازی نسبت به نزدیکترین تعقیب کننده خود داشت.

ملوان با تساوی روز گذشته و با کسب ۲۴ امتیاز همچنان در صدر جدول قرار دارد، اما در طرف دیگر مس کرمان با پیروزی در برابر رایکای بابل با دریافت سه امتیاز بازی امتیاز خود را از ۲۰ به ۲۳ رساند و توانست فاصله خود را با صدر جدول به حداقل برساند. علاوه بر این استقلال خوزستان دیگر تعقیب کننده صدر جدول بازی دیروز خود در برابر شهرداری همدان را با پیروزی پشت‌سر گذاشت تا این تیم نیز با ۲۲ امتیاز دیگر مدعی صدر جدول باشد.

این در حالی است که خط دفاعی تیم ملوان تاکنون فوق‌العاده عمل کرده و با انسجام خوب بین خطوط میانی و دفاعی ، این تیم از ۱۲ بازی انجام داده فقط چهار گل دریافت کرده تا به همراه شهرداری همدان بهترین خط دفاعی لیگ را دراختیار داشته باشد و از سوی دیگر ملوانان هنوز شکستی را کسب نکرده‌اند.

اما تساوی‌های پرتعداد این تیم، باعث شده تا صدرنشینی ملوانان در لبه تیغ قرار داشته باشد چون نیمی از بازهای این تیم با نتیجه مساوی خاتمه یافته و با توجه به شرایط جدول رده‌بندی، کوچکترین لغزش باعث می‌شود تا سایر رقبا جایگاه صدرنشینی را از چنگ ملوانان درآورند.

به هرحال هفته دوازدهم رقابتهای لیگ دسته اول کشور برای تیمهای گیلانی خوش یمن نبود چون شهرداری آستارا در یک بازی خانگی مغلوب ویستاتوربین تهران شد و ملوان نیز برابر تیم نه چندان مطرح سایپا به نتیجه مساوی رضایت داد.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم حضور دارند که در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردازند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس