کشت گندم به روش کف کار در اراضی کشاورزی مرودشت


کشت گندم به روش کف کار در اراضی کشاورزی مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از کشت 50 هکتار گندم دیم به روش کف کار در اراضی شور حومه این شهرستان خبر داد.

کاووس همتی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در این اراضی کشت انجام نمی‌شود و یا عملکرد بسیار پایین بود، اظهار کرد: انتظار می‌رود با به کار گیری این روش، عملکرد قابل قبول و اقتصادی نصیب کشاورز شود.

به نقل از جهاد کشاورزی فارس، همتی با اشاره به اینکه کشت به روش کف کار از روش‌های مدیریت مناسب آب و خاک در اراضی شور است، عنوان کرد: در روش کشت با کف کار از هدر رفت آب، خاک و سرمایه کشاورز تا حدودی جلوگیری خواهد شد.

همتی با اشاره به اینکه رویکرد کشاورزی کشور به سمت کشاورزی حفاظتی و استفاده از روش‌های نوین و استفاده صحیح از آب و خاک است؛ اضافه کرد: این روش می‌تواند در کاهش میزان تنش شوری با توجه به تجمــع امــلاح در نقــاط مرتفع نقــش به ســزایی داشــته باشــد.

او با اشاره به اینکه سطح وسیعی از اراضی و منابع آبی منطقه حومه شور و کشت به شیوه سنتی دراین اراضی مقرون به صرفه نیست، خاطرنشان کرد: در نظر داریم با تویعه این روش، کشت در اراضی شور را توسعه و عملکرد را اقتصادی کنیم.

همتی، کاهش مصرف آب، کاهش میزان بذر و زمان، افزایش بهره وری آب، کاهش عملیات خاکورزی و تهیه بستر، کاهش میزان علف‌های هرز و ... را از مزایای این روش برشمرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر دو دستگاه کف کار در شهرستان فعالیت دارد، یادآور شد: متقاضیان خرید دستگاه کف کار و ادوات به منظور کسب اطلاعات و دریافت تسهیلات به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟