تورهای خروجی از خراسان رضوی باید مجوز میراث‌ فرهنگی داشته باشند


تورهای خروجی از خراسان رضوی باید مجوز میراث‌ فرهنگی داشته باشند

مشهد- ایرنا- معاون دادستان خراسان رضوی گفت: تورهای خروجی از استان باید از اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مجوز تردد گرفته باشند.

اسماعیل رحمانی روز چهارشنبه در نخستین نشست آسیب شناسی کارگروه ویژه مراکز تفریحی و کافی شاپ‌ها، مراکز گردشگری، تفرجگاه‌ها و باغ‌ویلاها که در موزه برگ خراسان برگزار شد، افزود: پلیس راهور و پایانه مسافربری باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا قبل از حرکت هر تور با خودرو و اتوبوس دربستی، مجوز لازم در این خصوص از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان دریافت شده باشد.

وی ادامه داد: برنامه تورهای گردشگری باید خانواده‌نگر بوده و با محوریت خانواده برگزار شود و هرگونه گزارش منکر در برگزاری تورهای غیرمجاز از جانب دادستانی پیگیری شده و با هنجارشکنان برخورد می‌شود.

وی خواستار تولید برنامه‌ای توسط صدا و سیمای استان با موضوع آسیب‌شناسی تورهای غیرمجاز با حضور کارشناسان میراث‌فرهنگی شد تا آسیب‌های تورهای غیرمجاز و ضمانت‌های اجرایی آن به خانواده‌ها منعکس شود.

معاون دادستان خراسان رضوی همچنین در خصوص جلوگیری از هنجارشکنی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اظهار داشت: هیچگونه تور غیرمجازی نباید در محل بوم‌گردی‌ها اقامت کند و در صورت مشاهده چنین موردی، حتما با مسوول بوم‌گردی به عنوان فراهم کننده زمینه تخلف برخورد می‌شود.

رحمانی از شهرداری مشهد و صدا و سیمای استان خواست در تبلیغات تلویزیونی و شهری، برگزاری گردشگری مجاز را تبلیغ کنند و خواستار برگزاری تورهای گردشگری مجاز با اجرای برنامه های شاد و به یادماندنی برای عموم مردم به‌خصوص زائران علی بن موسی الرضا (ع) شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی که اقدام به برگزاری تور می‌کنند از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی مجوز لازم را دریافت کنند تا نام آنان در سامانه سادرا ثبت شود و از دستگاه‌های راهور نیز انتظار داریم همچنان در این خصوص تعامل داشته باشند.

سیدجواد موسوی همچنین خواستار ایجاد ایستگاه گردشگری در بخش هایی از شهر مشهد شد تا اتوبوس های آژانس ها در سطح شهر با مشکل مواجه نشده و جریمه نشوند.

وی اعلام آمادگی کرد که در صورت ارائه محتواهای فرهنگی شهر زیارت از سوی آستان قدس رضوی و معاونت زیارت این آستان، این اداره کل آنرا در دستور کار خود قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!