دولت سیزدهم 25 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی اختصاص داد


دولت سیزدهم 25 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی اختصاص داد

اراک - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در سفرهای اخیر خود به استان‌های مختلف کشور، 25 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری اختصاص داده است.

محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در حاشیه سفر یک روزه به استان مرکزی در دیدار با امام جمعه اراک افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری اولویت اصلی این وزارتخانه است و در ماه‌های گذشته اقدامات موثری نیز در این راستا انجام شد.

وی ادامه داد: برخی از طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری نقاط مختلف کشور بیش از ۲۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها می‌گذرد و سازه‌های اصلی آنها فرسوده شده بر همین اساس تکمیل این طرح‌ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: توزیع عادلانه منابع در حوزه فرهنگ و هنر و جلوگیری از انحصار و تمرکزگرایی از دیگر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم است و تمامی شهرستان‌ها و استان‌های کشور باید به یک میزان از ظرفیت‌ها و منابع فرهنگی و هنری کشور برخوردار شوند.

اسماعیلی بیان کرد: گسترش فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی، شهدا، آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری هدف اصلی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در راستای تحقق این هدف والا تمام ظرفیت‌های موجود به‌کار گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: تهاجم‌ فرهنگی دشمن مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد کرده که مسائل مربوط به خانواده، ازدواج و پایین بودن نرخ زاد و ولد بخشی از این مشکلات است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل ستادی ویژه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری تلاش می‌کند گام مهمی در راستای ختثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بردارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت شورای فرهنگ عمومی استان‌ها نیز از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است و آمادگی برای حمایت از مصوبات این شورا در سطح ملی وجود دارد.

اسماعیلی افزود: استان مرکزی با بیش از هفت هزار شهید والامقام و برخورداری از جایگاه ویژه تاریخی و فرهنگی و وجود هنرمندان باانگیزه و با اصالت می‌تواند در تحقق اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشرو باشد.

نمایند ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: خوشبختانه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم امید را در دل های مردم زنده کرده و انتظار می‌رود این دولت با اقدامات سازنده و اثرگذاری که هدف گذاری کرده تحولات همه جانبه در عرصه های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی ایجاد کند.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی افزود: با اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مقابله با کرونا اتفاقات بزرگی در حوزه سلامت و به خصوص مدیریت کرونا افتاد و امید ملت ایران در مقابله با سویه جدید کرونا هوشیارانه عمل کنند تا شاهد ریشه کن شدن بیماری در سطح کشور باشیم.

وی ادامه داد: توجه به فرهنگ اهل بیت(ع)، فرهنگ ولایت و مکتب انقلاب اسلامی یکی از ضرورت‌هایی است که دولت سیزدهم باید به آن توجه داشته باشد و گسترش، تعمیق، صیانت و حفاظت از فرهنگ ناب انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان یک ضرورت است.

امام جمعه اراک اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی با همه توان و ظرفیت‌ها به دنبال ضربه زدن به اعتقادات مردم و فرهنگ ناب انقلابی هستند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای خنثی سازی توطئه ها هوشیارانه عمل کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: فرهنگ جوهره مسائل اقتصادی است و زیربنای همه پیشرفت‌ها به تقویت و اصلاح فرهنگ برمی‌گردد و اگر فرهنگ اصلاح شود بی شک قطار پیشرفت کشور شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: توجه به مسئله خانواده و جمعیت از دیگر انتظاراتی است که دولت سیزدهم باید با اقدامات سازنده و انقلابی تحولات بزرگی در این حوزه ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: رشد جمعیت کشور نیازمند جهش است و اگر به این مسئله توجه نشود کشور با آسیب‌های بسیاری روبرو می‌شود.

شرکت در آئین تشییع پیکر شهید گمنام، بازدید از طرح‌های فرهنگی استان مرکزی و حضور در شهرستاهای تفرش و آشتیان از دیگر برنامه‌های سفر یک روز وزیر فرهنگ و ارشاد به این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!