امدادگران به روستای سیل‌زده هُرمود لارستان اعزام شدند


امدادگران به روستای سیل‌زده هُرمود لارستان اعزام شدند

لارستان- ایرنا- عوامل امداد و نجات هلال احمر و برخی مسئولان و اعضای ستاد مدیریت بحران لارستان به منطقه و روستای سیل زده هرمود اعزام و در آنجا مستقر شدند و در حال امدادرسانی و ارزیابی میزان خسارت ناشی از سیل به این روستا هستند.

به گزارش ایرنا، محسن زمانی مدیر جمعیت هلال احمر لارستان در این زمینه به ایرنا گفت: وضعیت هم اینک و با توجه به کاهش میزان بارش و کم شدن آب سطح رودخانه در روستای هرمود عادی و پایدار است.
وی تصریح کرد: سیلاب روستای هرمود خسارت جانی نداشته و سیل به برخی تاسیسات و تا حدودی منازل مسکونی خانواده ها خسارت وارده کرده که در حال بررسی و میزان برآورد نهایی هستیم.
او بیان کرد: مردم روستای هرمود تا حدودی از عدم رسیدگی های قبلی برای ساماندهی رودخانه فصلی و احداث سیل بند و همچنین موضوع جاده دسترسی منتهی به روستا گله مند هستند.

امدادگران به روستای سیل‌زده هُرمود لارستان اعزام شدند

علی پیروز بخشدار مرکزی لارستان هم گفت: ساماندهی رودخانه فصلی این روستا در اسرع وقت و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: وضعیت هم اینک در روستا با کاهش سطح آب رودخانه پایدار است و امکان دسترسی اهالی روستا در دو بخش رودخانه هم تا حدودی برقرار شده است.

بارش‌های سه شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ همچنین در برخی مناطق دیگر لارستان سنگین بوده و علاوه بر طغیان رودخانه و آبگرفتگی خیابان ها و معابر شهری و روستایی به برخی تاسیسات زیربنایی و زمین های کشاورزی مردم هم خسارت زده است که هنوز آماری از میزان خسارات گزارش نشده است.

هواشناسی استان فارس اعلام کرده که بارش های شدید در راه است و برای سه شنبه مدل ها و پیش بینی ها از وقوع بارش های فوق سنگین در شهرهای جنوبی حکایت دارد.
شهرستان های داراب، زرین‌دشت، لامرد، لارستان، اهل، اشکنان، بیرم، مُهر، جهرم، فیروزآباد، فسا و استهبان کانون اصلی بارش های سنگین و سیل آسای سه شنبه ۲۸ دیماه جاری در استان فارس اعلام شده است.
شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش، هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه