520 میلیارد ریال برای بهینه سازی مصرف انرژی در کهگیلویه و بویراحمد هزینه می شود


520 میلیارد ریال برای بهینه سازی مصرف انرژی در کهگیلویه و بویراحمد هزینه می شود

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال 520 میلیارد ریال برای اجرای بیش از 250 پروژه اصلاح و بهینه سازی، کاهش تلفات در روستاهای این استان هزینه خواهد شد.

جمال معتمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اجرای این طرح اصلاح و بهینه سازی، رفع ضعف ولتاژ، کاهش تلفات و تکمیل روشنایی در روستاهای این استان است.

وی بیان کرد: از این تعداد طرح های در دست اجرا بیش از ۲۰ طرح برق رسانی با سرمایه گذاری بیش از ۲۱۰میلیارد ریال در شهرستان باشت است.

معتمدی تصریح کرد: در طرح برق رسانی باشت بیش از ۱۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط، بیش از ۲۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۶ دستگاه ترانسفورماتور ها اجرا و ظرفیت ترانسفورماتورهای منصوب شده سه هزار و ۲۵۰ کیلو وات آمپر است.

وی اظهار داشت: همچنین ۳۸ طرح در زمینه اصلاح، بهینه سازی و کاهش تلفات برق روستایی در مناطق مختلف شهرستان گچسارن در دست اجراست.

معتمد گفت: هدف از اجرای این طرح اصلاح و بهینه سازی، رفع ضعف ولتاژ، کاهش تلفات و تکمیل روشنایی در ۱۶ منطقه شهر دوگنبدان و ۵۱ روستا می باشد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح های برقرسانی مشکل برق بیش از ۱۵ هزار مشترک در این شهرستان برطرف خواهد شد اظهار داشت: این طرح ها در روستاهای این شهرستان از جمله بید زرد، ناصر آباد، آبریگون، اسلام آباد، سربیشه، جهاد آباد در دست اجراست.

معتمد افزود: در این طرح ها بیش از ۱۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۷۰ دستگاه ترانس برق اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از روستاهای این استان دارای برق پایدار هستند گفت: برق بخش از روستاهای خانوار های دارای جمعیت کم که به تازگی کد دار شدند نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

معتمدی عنوان کرد: هم اکنون ابر پروژه احداث خط دومداره قلعه رئیسی و دیشموک از ایستگاه سرپری دهدشت تا قلعه رئیسی با طول شبکه ۶۰ کیلومتر در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه این طرح جزو طرح های ریاست جمهوری می باشد گفت: اعتبار این طرح برقرسانی مهم و تاثیر گذار از طریق ماده ۵۶ تسهیلات تامین شده است.

معتمدی افزود: تسهیلات این طرح تاکنون تخصیص داده نشده در حالی که این شرکت تاکنون ۲۰ کیلومتر از این طرح را اجرا کرده و هم اکنون ۲۰ درصد این طرح برق رسانی پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: تبدیل بیش از ۴۰۰ کیلومتر سیم مسی با کابل خود نگهدار از دیگر طرح های در دست اجرای این شرکت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال