حدود 2 هزار مبتلا به اختلالات مادرزادی در زاهدان درمان شدند


حدود 2 هزار مبتلا به اختلالات مادرزادی در زاهدان درمان شدند

زاهدان- ایرنا- مدیراجرایی موسسه محکم در زاهدان گفت: یک‌هزار و 917 بیمار مبتلا به اختلالات مادرزادی از سال 95 تا کنون توسط این موسسه در زاهدان تحت عمل جراحی قرار گرفتند و یک‌هزار و 17بیمار نیز به تهران برای درمان ارجاع داده شدند.

به گزارش ایرنا محمد شریفی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: ناهنجاری‌های مادرزادی به بیمارانی اطلاق می‌شود که در اثر اختلال در روند سیرتکامل رشد برخی از اعضای بدن یا احشا، در دوران جنینی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری های مادرزادی طیف وسیعی از بیماری‌های کودکان را تشکیل می‌دهد تعداد زیادی از این نوزادان بیمار، از خانواده‌های محروم و نیازمند هستند و خانواده‌های آنان برای پیدا کردن طبیب و مراکز مناسب دچار سرگردانی‌های زیادی شده و برای تامین هزینه‌های درمانی سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند.

مدیر اجرایی موسسه خیریه محکم در زاهدان افزود: گاه این نوزادان دچار چندین نوع ناهنجاری مادرزادی بوده و درمان به خاطر عدم توانایی مالی والدین تا سالها به تاخیر می‌افتد محرومیت، نیازمندی و مظلوم بودن این بیماران که حتی زبان بازگو کردن نیاز خود را ندارند از این رو تعدادی از پزشکان متخصص و جمعی از نیکوکاران را بر آن داشت که خود را در نیاز این کودکان دردمند سهیم دانسته و در سال ۱۳۸۴ اقدام به تاسیس موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادزادی (محکم) کنند.

وی ادامه داد: حمایت مالی و تامین پذیرش برای بیماران دچار ناهنجاری‌های مادرزادی که نیاز به جراحی یا درمان دارویی دارند در بیمارستانهای دانشگاهی، ثبت موارد ناهنجاری‌های مادرزادی، آموزش خانواده‌ها و پزشک مربوط در زمینه‌های فوق از طریق مختلف از جمله چاپ کتاب، بروشور و تهیه سی دی و حضور در کنگره‌های علمی و مصاحبه‌های رسانه‌ای و آموزش چهره به چهره از اهداف تاسیس این موسسه در سیستان وبلوچستان است.

شریفی بیان کرد: در موسسه محکم ۳۷ ناهنجاری تحت پوشش حمایتی قرار گرفته و ممکن است که نوزاد در بدو تولد یک نقص یا چند نقص را به صورت همزمان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: ما از سال ۹۵ تصمیم گرفتیم تا موسسه محکم را در زاهدان راه اندازی کنیم و تا آن سال ما هیچ جراح تخصصی کودکان در این شهر نداشتیم اما هم‌اینک ۲ جراح اطفال در این شهر به صورت شیفت حضور دارد.

وی با بیان اینکه هزینه درمان بیمارانی که استطاعت مالی ندارند از سوی موسسسه تامین می‌‍شودتصریح کرد: در این پنج سالی که ما شعبه موسسه محکم را در سیستان و بلوچستان تاسیس کردیم بیش‌از ۲ هزار عمل جراحی مربوط به مشکلات مادرزادی در کودکان در بیمارستان‌های استان انجام شده است و برخی بیمارانی که مشکلات قلبی ارتوپدی مغز و نخاع دارند به دلیل اینکه در این شهر امکان عمل جراحی ندارند به تهران ارجاع می‌شوند.
مدیر اجرایی موسسه خیریه محکم در زاهدان گفت: هچنین بیمارانی که در زاهدان امکان درمان آنها وجود نداشت با هزینه درمان اسکان ایاب و ذهاب موسسه محکم به تهران ارجاع داده شده و در آنجا به صورت تحت درمان قرار می گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر