خدمات‌رسانی در مشاغل حساس تنها با ارائه کارت واکسن از سوی خدمت‌گیرندگان امکان پذیر است


خدمات‌رسانی در مشاغل حساس تنها با ارائه کارت واکسن از سوی خدمت‌گیرندگان امکان پذیر است

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر خدمات‌رسانی در مشاغل حساس به لحاظ خطر ابتلا به کرونا تنها با ارائه کارت واکسن از سوی خدمت‌گیرندگان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه میسر است.

به گزارش خبرآنلاین، محمد باباخانی با اعلام این خبر افزود: مشاغل حساس مانند استخرها، سینماها، رستوران‌ها و تالارها می‌باشند که خدمات دهندگان باید قبل از ورود به این اماکن پرینت کارت واکسن خود و یا عکس آن را در موبایل ارائه کنند.

وی بیان کرد: این در حالی است که بدنبال بازدیدهای بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد کلیه خدمات‌دهندگان در این مشاغل باید واکسیناسیون کامل خود را انجام داده و کارت واکسن داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی سامانه "امید" از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام سازمان‌ها، ادارات و دستگاه ها می‌توانند با ارائه کد ملی نسبت به آگاهی از واکسیناسیون خدمت‌گیرندگان خود، اطلاع حاصل کنند، در شرایط حاضر با توجه به عدم راه‌اندازی سامانه مزبور ارائه پرینت کارت واکسن الزامی است.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اقدامات نظارتی بازرسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف انجام واکسیناسیون و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب ۵ گروه شامل ادارات، اصناف، مراکز آموزشی، حمل و نقل و درون شهری وبرون شهری پیگیری می‌شود.

باباخانی گفت: هم‌اکنون ۴۸۰ تیم بهداشتی شامل بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای نظارتهای بهداشتی بر پنج گروه مزبور را بر عهده دارند، این در حالی است که بازرسان بهداشتی نظارت‌های عالی را انجام می دهند، لذا همه این گروهها موظف هستند به صورت خود کنترلی نسبت به انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوشا بوده و مستندات خود را به صورت مستمر ارائه دهند.

48

کد خبر 1595178

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند