29 درصد زنجانی‌ها نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند


29 درصد زنجانی‌ها نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمت بهداشتی ودرمانی استان زنجان گفت: 29 درصد مردم این استان تاکنون نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و زنجان به لحاظ میزان واکسیناسیون جزو استان‌های برتر کشور است.

دکتر مشهود تقیلو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند موج بعدی کرونا را در استان رقم بزند، افزود: وقتی آمار فوتی و بستری کرونایی به شدت نزولی می شود به معنی این نیست که از خطر بیماری کووید- ۱۹ دور هستیم.

وی با بیان اینکه در پیک‌های قبلی رخ داده، ابتدا شمار بیماران سرپایی افزایش می‌یابد سپس تعداد بستری و فوتی‌ها صعودی می‌شود، اظهار داشت: " اُمیکرون " سویه جدید کرونا، از ۲ ماه پیش در آفریقا خودنمایی و به سرعت آمریکای شمالی و اروپایی را طی کرد و هم اکنون ۵۰ درصد جهان را تسخیر کرده است.

تقیلو با اشاره به اینکه این سویه جدید نیز وارد کشور و استان شده است، ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که هر روز شمار مبتلایان به اُمیکرون به ویژه در بخش سرپایی در حال افزایش است و در صورت غفلت و عدم اقدامات پیشگیرانه مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای پیشگیری از تمامی بیماری ها به ویژه بیماری های ویروسی، رعایت نکات پیشگیرانه است، تصریح کرد: پیشگیری آسانترین، کم هزینه و موثرترین راه برای رهایی از بیماری بوده است همچنین بر این مبنا به هم استانی ها توصیه می شود در تکمیل واکسیناسیون شتاب بیشتری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمت بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا، دوری کردن از تجمعات، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بیش از ۲ متر می تواند به کنترل بهتر کرونا و سویه های جدید منتهی شود.

وی خاطرنشان کرد: عوامل مستقر در مراکز واکسیناسیون راهنمایی های لازم را به مراجعه کنندگان ارائه می کنند و در این راستا سامانه ۳۳۰۱۹۰ ستاد هدایت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز آماده پاسخگویی به سوالات مخاطبان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری