68 قالیباف چاراویماقی تسهیلات کم بهره دریافت کردند


68 قالیباف چاراویماقی تسهیلات کم بهره دریافت کردند

مراغه- ایرنا- مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان چاراویماق گفت: از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان مبلغ یک میلیارد و 615 میلیون تومان برای 68 قالیباف شهرستان که عضو شبکه قالیبافی هستند، پرداخت شد.

آیت شاهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بهبود معیشت و اشتغال پایدار شاغلان حوزه قالیبافی شهرستان از اهداف حمایتی بنیاد مستضعفان از قالیبافان چاراویماق است.

وی افزود: این تسهیلات بعد از شبکه‌سازی آموزش تامین نهاده به صورت قرض الحسنه و با کارمزد ۴ درصد و با دوره تنفس ۶ تا ۱۲ ماه و بازپرداخت ۶۰ ماهه به فعالان این بخش و با معرفی عامل توسعه قالیبافی نهاد آبادانی و پیشرفت و تایید راهبر اشتغال بنیاد علوی پرداخت شده است.

مسئول نهاد پیشرفت چاراویماق بیان کرد: رسته قالیبافی یکی از رسته های اصلی و شغل های قابل توجه شهرستان بوده و مراحل شبکه سازی و آموزش که به صورت مستمر در جریان است.

به گزارش ایرنا، چاراویماق با حدود ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است و جمعیت روستایی این شهرستان بیش از ۲۲ هزار نفری است؛ در این راستا بنیاد مستضعفان چند سالی است که با هدف محرویت زدایی و شناساندن پتاسیل‌های شهرستان در چاراویماق حضور پیدا کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزیر فرهنگ: دولت سیزدهم سرمایه اجتماعی را به واسطه روحیه جهادی تقویت کرد