امنیت امروز کشور را مدیون فداکاری شهدا هستیم


امنیت امروز کشور را مدیون فداکاری شهدا هستیم

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان‌ پاکدشت گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مدیون رشادت‌ و فداکاری شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت و همچنین شهدای مدافع سلامت است.

به گزارش ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی روز پنجشنبه در مراسم گلباران مزار مادران شهدای شهرستان پاکدشت اظهار داشت: اگر امروز عزت و افتخاری نصیب ایران اسلامی شده، همه مدیون از خودگذشتگی شهدا و فداکاری و رشادت‌های خانواده معظم آنان است، در مقابل همه افراد جامعه وظیفه دارند تا قدردان آنان بوده و در مسیر شهدا گام بردارند.

وی آشنایی نسل جوان با رشادت و جانفشانی شهدا را وظیفه تمامی افراد جامعه برشمرد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را مورد خطاب قرار دادند، باید از فرصت دهه فجر برای آگاهی بخشی به جوانان استفاده شود و با انتقال پیام شهدا به نسل جوان، می‌توان تضمین کننده انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا شد.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای انتقال پیام انقلاب به مخاطبین و نسل جوانی است که این دوران طلایی را درک نکرده‌اند، نسلی که آینده ساز کشور است و در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب، به آنان توجه ویژه‌ای شده است.

وی تصریح کرد: دشمن برای مقابله با ایران اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت را هدف قرار داده و با استفاده از همه ابزارهای خود در پی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه است، لذا همه وظیفه داریم تا در مقابل این هجمه و توطئه شوم دشمنان ایستادگی کرده و برای حفظ آرمان ها و ارزش های شهدا بکوشیم.

جمارانی تصریح کرد: انقلاب‌های رخ داده در جهان عمدتا توسط یک قشر و یا طبقه خاص و با هدف کسب منافع مادی برای آن قشر رهبری می‌شد ولی در انقلاب ایران، همه اقشار و گروه‌های مردمی مشارکت داشتند و رهبری انقلاب را فقیهی جامع‌الشرایط و آگاه به زمان بر عهده داشت.

وی افزود: تا پیش از انقلاب، مردم ایران در حوزه موضوعات شخصی خود از ولی فقیه و مراجع تقلید می‌کردند ولی با انقلاب اسلامی، مردم زعامت و مرجعیت سیاسی را برای دست‌یابی به اهداف والای اسلامی پذیرفتند.

وی گفت: مطالبه مردم ایران از انقلاب، به هیچ عنوان جنبه مادی و اقتصادی نداشت بلکه در شعار محوری مردم، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی وجود داشت که امروز به خوبی می‌توان تحقق آن را در آزادی بیان مردم در خصوص مسائل کشور مشاهده کرد.

جمارانی ادامه داد: شاید به دلیل آن که ما در شرایط انقلاب قرار داریم، به خوبی عظمت و بزرگی آن را درک نکرده ایم ولی کسانی که از بیرون به انقلاب اسلامی مردم ایران و دستاوردهای آن نگاه می‌کنند، به عمق اتفاقات و تحول عظیمی که به واسطه انقلاب مردم ایران در جهان رخ داده، پی برده‌اند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مسیرهای رفت و برگشت فیروزکوه به دلیل بارش برف لغزنده است