ارتفاع برف کوهرنگ 35 درصد کسری دارد


ارتفاع برف کوهرنگ 35 درصد کسری دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ارتفاع برف ایستگاه کوهرنگ را 66 سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت که 102 سانتی‌متر بوده 35 درصد کسری دارد.

مهران چراغپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی اخیر در استان منجر به بارش ۲۶ سانتی‌متر برف در کوهرنگ شد که با ارتفاع برف موجود ارتفاع برف این ایستگاه به ۶۶ سانتی‌متر رسیده است.

وی همچنین میانگین بارش سال آبی شهرستان کوهرنگ را ۶۳۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: میزان بارش باران این ایستگاه نیز در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت که ۶۵۵ میلیمتر است با کاهش روبرو است.

چراغپور همچنین بارش سال آبی جاری استان را ۲۹۵ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت تغییر محسوسی ندارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه از عبور موج ضعیفی از استان برای روز شنبه خبر داد و گفت: این موج بارشی منجر به بارش ضعیف و پراکنده برف برای جنوب لردگان می‌شود.

چراغپورر همچنین برای صبح شنبه کاهش نسبی دما و یخبندان پیش‌بینی کرد و افزود: توده هوای سرد تا روز یکشنبه در استان مستقر است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری/ یمن از انجام عملیات برای پایان جنگ غزه خبر داد