ارسال پرونده ثبت جهانی همدان و هگمتانه به یونسکو در سال 1401


ارسال پرونده ثبت جهانی همدان و هگمتانه به یونسکو در سال 1401

به گزارش «دنیای سفر» از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی در نشست با علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با اشاره به جایگاه این استان در تاریخ و تمدن فرهنگ ایران زمین گفت: پرونده ثبت جهانی منظر شهری تاریخی همدان که تدوین آن در حال انجام است، پرونده ای ویژه در میان آثار ثبت شده جهانی کشور بوده...

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی از ارسال پرونده منظر شهری تاریخی #همدان و هگمتانه در سال ۱۴۰۱ برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی در نشست با علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با اشاره به جایگاه این استان در تاریخ و تمدن فرهنگ ایران زمین گفت: پرونده ثبت جهانی منظر شهری تاریخی همدان که تدوین آن در حال انجام است، پرونده ای ویژه در میان آثار ثبت شده جهانی کشور بوده زیرا که این پرونده، تاریخ شهر همدان از دوره باستان تا دوره معاصر را روایت می کند و پهنه ای گسترده از محدوده محوطه باستانی هگمتانه تا خیابان ها و میادین معاصر این کهن شهر تاریخی ایرانی اسلامی را در بر می گیرد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: با توجه به این دیدار، توافقات قطعی برای ارسال پرونده میراث جهانی منظر شهری تاریخی همدان به یونسکو در سال ۱۴۰۱ به انجام رسید و کارگروه ها و کمیته های اجرایی و میدانی برای پیشبرد مطالعات مرتبط با پرونده ثبت جهانی این اثر شروع به فعالیت کرده اند و امیدوارم با اهتمام همه مسئولان و مقامات اجرایی استانی همه موانع ثبت جهانی اثر رفع و در آینده نزدیک شاهد ثبت جهانی این اثر خواهیم بود.

دارابی تصریح کرد: دو پرونده کاروانسرای ایرانی و منظر فرهنگی ماسوله از دیگر پرونده های ثبت جهانی کشور هستند که پیشتر ارسال آن ها به یونسکو انجام شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان نیز در این نشست با تشکر از اقدام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توجه به این استان از تشکیل ستاد تخصصی برای پیگیری ثبت جهانی منظر شهری تاریخی همدان در استانداری خبر داد و گفت: این ستاد با ریاست اینجانب و دبیری معاونت عمرانی تشکیل خواهد شد تا به کار سرعت دهد.

او افزود: ثبت جهانی منظر شهری تاریخی همدان مهمترین اولویت استان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است و تمام دستگاه های اجرایی استان همدان برای رفع موانع ثبت جهانی این اثر آمادگی کامل داشته و در هماهنگی کامل با اهداف حفاظتی میراث فرهنگی این پهنه شهری تاریخی گام برمی دارند.

این نشست با حضور محمد حسن طالبیان مشاور وزیر میراث فرهنگی، مصطفی پورعلی مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی، فرهاد عزیزی زلانی مدیرکل پایگاه ها، علی مال میر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در تهران در دفتر وزارتی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه