66 مددجوی بهزیستی ایلام صاحب خانه شدند


66 مددجوی بهزیستی ایلام صاحب خانه شدند

ایلام- ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان ایلام از واگذاری 66 واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز شنبه در آیین بهره برداری از منازل مسکونی مددجویان شهرستان آبدانان داشت: برای احداث و تکمیل این تعداد واحد مسکونی در استان ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی اداره کل بهزیستی ایلام هزینه شده است.

وی، تعداد خانوارهای فاقد مسکن تحت حمایت بهزیستی استان را یک هزار و ۵۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون ۲۵۰ واحد مسکونی دارای استانداردهای لازم فنی و مطابق با موازین نظام مهندسی با هزینه ای معادل‌ ۱۳۰ میلیارد ریال احداث و به محرومین فاقد مسکن درسطح استان تحویل شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام از تهیه زمین رایگان از طریق مسکن و شهرسازی استان برای ۲۴۰ خانوار مددجو خبرداد و یادآور شد: در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص رفع موانع تولید و رونق‌ اشتغال، در سال جاری با پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت زمینه اشتغال ۹۰۰ نفراز مددجویان جویای کار این نهاد مهیا شده است.

همتی، تهیه زمین موردنیاز معلولین و مددخواهان را مهمترین مشکل خانه دار شدن آنان عنوان کرد و گفت: از مجموع پنج هزار خانوار متقاضی بهزیستی استان، امسال ۷۰۰ خانوار از آنان در لیست مددجویان این اداره کل قرار گرفتند و از کلیه خدمات رفاهی، آموزشی و فرهنگی بهره مند شده اند.

وی ضمن دعوت از خیرین و متمکنین جهت کمک به معلولین و نیازمندان ایلام بیان کرد: هم اکنون ۴۲ هزار نفر از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان تحت پوشش اداره کل بهزیستی قراردارند که ۲۳ هزار نفر از آنان بطور صد در صدی از مزایای کامل قانونی بهزیستی استفاده می کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام به همه معلولین ضایع نخائی و معلولین وآسیب دیدگان شدید ماهیانه یک میلیون تومان بعنوان حق پرستاری پرداخت می شود.

گفتنی است امروز و با حضور مدیرکل بهزیستی، فرماندار و مدیران اجرایی‌ ۲۲ واحد مسکونی به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی شهرستان آبدانان تحویل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند