قطع شبکه 3G به معنای پایان خدمات بسیاری از خودروهای مدرن خواهد بود


قطع شبکه 3G به معنای پایان خدمات بسیاری از خودروهای مدرن خواهد بود

تکنولوژی به ویژه فناوری وایرلس فوق‌العاده است. این تکنولوژی برخلاف هر چیزی که در تاریخ بشر دیده‌ایم، جهانیان را به یکدیگر متصل کرده ‌و اطلاعات را به صورت دموکراتیک در اختیار همگان قرار داده است. اما ایجاد زیرساخت‌های شبکه بی‌سیم به فناوری‌هایی...

تکنولوژی به ویژه فناوری وایرلس فوق‌العاده است. این تکنولوژی برخلاف هر چیزی که در تاریخ بشر دیده‌ایم، جهانیان را به یکدیگر متصل کرده ‌و اطلاعات را به صورت دموکراتیک در اختیار همگان قرار داده است. اما ایجاد زیرساخت‌های شبکه بی‌سیم به فناوری‌هایی نیاز داشت که دیگر نیازهای ما را برآورده نمی‌کنند. شرکت‌ها در حال گذار به سمت فناوری‌های جدید هستند، اما این کار ممکن است مشکلاتی را برای برخی از مصرف‌کنندگان به وجود بیاورد. از جمله صاحبان خودروهای متصل، چون شرکت AT T شبکه مخابراتی 3G خودش را خاموش کرده است.

این شرکت مخابراتی در ۲۲ فوریه پایان ارائه خدمات بی‌سیم 3G خود را اعلام کرد. این اقدام برندهای مهمی مثل هوندا و فورد، برندهای لوکس مانند لینکلن و پورشه و برخی مدل‌های خاص بنتلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

قطع سرویس 3G بر روی انواع خدمات خودروهای متصل تأثیر می‌گذارد. عملکردهایی که این خودروها ممکن است از دست بدهند شامل قفل و باز کردن درها از راه دور، اتصال گوشی‌های هوشمند، هات‌اسپات WiFi و ... هستند.

قطع شبکه 3G به معنای پایان خدمات بسیاری از خودروهای مدرن خواهد بودهوندا پایلوت

برخی از مدل‌های تحت‌تأثیر در سال ۲۰۱۲ ساخته شده‌اند، در حالی که برخی از مدل‌های ۲۰۲۰ مانند نسخه‌هایی از هوندا پایلوت ۲۰۲۰ نیز در این فهرست حضور دارند. فورد تنها سه مدل دارد که این خدمات را از دست می‌دهند، در حالی که شش مدل ولوو و ده مدل آئودی تحت‌تأثیر این قطع سرویس قرار می‌گیرند.

خودروسازان در تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی هستند تا عملکردهای ارائه‌شده توسط شبکه 3G را در این خودروها حفظ کنند. جنرال موتورز و هوندا به‌روزرسانی‌های وایرلس را برای مدل‌های خاصی پیشنهاد کرده‌اند، در حالی که صاحبان مدل‌های ولوو، فولکس‌واگن و فورد می‌توانند با یک ارتقاء سخت‌افزاری این خدمات را حفظ کنند. زمانی که ورایزن و تی-موبایل نیز شبکه‌های 3G خود را خاموش کنند، خودروهای بیشتری از این مشکل رنج خواهند برد.

خودروسازان از اتصال 3G برای ارائه خدماتی استفاده می‌کنند که در حال حاضر توسط شبکه‌های 4G قابل انجام هستند. احتمالاً به زودی نیز شاهد جایگزینی شبکه‌های 4G با فناوری 5G خواهیم بود. این گذار به احتمال زیاد آشفتگی بیشتری به وجود خواهد آورد، چون بسیاری از خودروهای امروزی دارای نوعی اتصال بی‌سیم هستند.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تحقق جهش تولید با توسعه نوآوری