برنامه‌های کانون مساجد فارس، محله پایه است


برنامه‌های کانون مساجد فارس، محله پایه است

شیراز-ایرنا-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس با بیان اینکه بیش از چهار هزار و 700 مسجد برای تحقق اهداف برش نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس فعال هستند و برنامه‌های فرهنگی در سال جدید، محله پایه است.

حجت‌الاسلام حسین امیدی دوشنبه در نشست خبری بزرگداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد:نقشه مهندسی فرهنگی در شورای انقلاب فرهنگی به صورت کلان تأیید شده و برش استانی این نقشه مهندسی فرهنگی در استان فارس نیز تدوین و تصویب شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس ادامه داد: در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تکلیف و وظایف هر دستگاه مشخص و ۸۶ برنامه در حوزه فرهنگ و هنر برای سال ۱۴۰۱ تعریف شده که عمده این برنامه‌ها خانواده محور است و طرح متعالی خانواده به عنوان برنامه شاخص در این زمینه محسوب می‌شود.

امیدی گفت: این طرح با هدف آموزش خانواده‌ها و ایجاد تحول در زمینه کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج، تربیت فرزند، انتخاب همسر، ترویج فرزندآوری و حل مشکلات زوجین در حال اجرا است.

وی اعلام کرد: کانون فرهنگی مساجد هم به عنوان مجری اصلی این طرح‌ها محسوب می‌شود و ما درصدد هستیم از ظرفیت شبکه مساجد در استان برای محقق شدن اهداف این طرح استفاده می‌کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس ادامه داد: استان فارس در سالی که گذشت در برخی از برنامه‌های سامانه «بچه‌های مسجد» که سامانه‌ای مختص ثبت فعالیت‌ها و تلاش‌های مسجدی ها در سراسر کشور و استان است توانست حائز رتبه و امتیاز شد.

وی با بیان اینکه به طور خاص ۱۲ کانون و ۱۲ مسجد ما امتیاز شایسته ای را در این زمینه کسب کردند، گفت: در بخش رواق قلم و بحث نویسندگی و نگارش، کانون منتظران ظهور از شهر کازرون در میان ۲۶هزار کانون رتبه برتر کشوری را کسب کرد. کانون موسی بن جعفر (ع) از مرودشت در بحث تولید نمایش‌های خوب و فاخر و تئاترهای محلی و خیابانی حائز رتبه و مقام شد.

حجت‌الاسلام امیدی عنوان کرد: کانون شهدای سلطان آباد شهر شیراز در رواق کارآفرینی و اشتغال برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور شد.

وی ادامه داد: کانون فاطمه زهرا (س) شهر زرقان در بخش تولید فیلم‌های کوتاه و مستندسازی حائز رتبه‌ برتر کشوری شد و کانون شهید علی‌اصغر اتحادی شیراز در بحث رواق نور با انجام فعالیت‌های چشمگیر قرآنی کانون برتر شد.

امیدی بیان داشت: کانون فداییان ولایت شهر اقلید با برخورداری از گروه‌های فاخر سرود توانست در رواق سرود حائز رتبه در کشور شود.

وی گفت: کانون شهید رابع استهبان در بحث رواق رسانه موفق به کسب رتبه برتر شد و در رواق دانش و در حوزه علمی هم کانون شهید حاج قاسم سلیمانی کوه‌چنار رتبه اول کشوری را کسب کرد.

این مقام مسئول گفت: کانون شهید رجایی کازرون در رواق همدلی که بحث کمک‌های معیشتی و رسیدگی‌های محلی است به عنوان کانون منتخب معرفی گردید. همچنین کانون سید الشهدا از کازرون در رواق کتاب کانون منتخب شد.

وی افزود: همچنین کانون سربازان ولایت در بخش رواق ترنج شیراز و کانون حسین عبداللهی شیراز در رواق فن آوری و ابتکارات فناورانه بچه‌های مسجد در زمینه‌هایی مختلف به عنوان کانون منتخب معرفی شدند.

امیدی با بیان اینکه از ۶۸۰ کتابخانه در سطح مساجد استان فارس بهره می‌بریم، گفت: حدود ۱۲۴۰ نفر عضو ثابت این کتابخانه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از ۱۲۵۲ کانون فرهنگی مسجد در استان فارس بهره می‌بریم که حدود ۸۲ هزار ۳۸۴ نفر در مساجد استان مشغول به فعالیت هستند.

امیدی عنوان کرد: قرار است در سال ۱۴۰۱ به پیشنهاد استاندار فارس و با حمایت استانداری و فرمانداری در هر شهرستان اقدام به برگزاری «جشن کتاب» با هدف اهدای کتاب به مساجد کنیم.

وی تداوم برنامه‌های مبارزه با کرونا را از دیگر اقدامات کانون‌های مساجد فارس دانست و گفت: برگزاری ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه، کاشت نهال به یاد شهیدان در ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های مساجد کشور و ویژه برنامه سال نو همراه با توزیع بسته‌های معیشتی و تهیه لباس نو برای فرزندان خانواده‌های نیازمند هم از برنامه‌های آتی ما به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا