مردی که همچنان امید داشت


مردی که همچنان امید داشت

فیلم سینمایی «چه زندگی شگفت‌انگیزی» داستان مردی به نام جرج بیلی است که در کار خود شکست می‌خورد و بدهی بالایی به بار می‌آورد؛ او به فکر خودکشی می‌افتد، اما اتفاقات دیگری نیز در انتظار اوست.

«چه زندگی شگفت‌انگیزی» فیلمی کمدی درام به کارگردانی فرانک کاپرا، فیلم‌ساز سال‌های دور کشور آمریکا، است که در سال ۱۹۴۶ ساخته شده است و فیلیپ استرن فیلمنامه کار را نگاشته است.

این فیلمی امیدبخش و بی‌نظیر از سینمای کلاسیک کشور آمریکا است که پس از گذشت سالیان بسیار زیاد از زمان تولید فیلم، همچنان یکی از بهترین آثار سینمایی دنیا به حساب می‌آید. این فیلم با اینکه در پنج بخش نامزد جایزه اسکار شد، اما به حق واقعی خود نرسید و از دست یافتن به جوایز بازماند. جیمز استوارت، دانا رید و ویلیام ادموندز، تیم بازیگری این فیلم را تشکیل می‌دهند.

فرانک کاپرا، فیلم‌ساز سرشناس آمریکایی است که در دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی، آثار بسیاری را خلق کرد و یکی از بزرگان سینمای کلاسیک هالیوود به محسوب می‌شد. کاپرا با درام‌های کمدی و امیدوارانه‌ خود، جایگاه ویژه‌ای را در سینمای آمریکا و دنیا به دست آورده بود. نگاه خوش‌بینانه او به زندگی باعث می‌شد تا همیشه در آثارش مسائل همچون عشق، مهربانی، امید و صداقت وجود داشته باشد و تلاش کرده تا این مفاهیم را به مخاطب خود انتقال دهد. «در یک شب اتفاق افتاد» ساخته ۱۹۳۴، «آقای اسمیت به واشنگتن می‌رود» ساخته ۱۹۳۹ از دیگر آثار مهم این کارگردان، آمریکایی است. کاپرا در طول عمر هنری خود، به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرد و توانست سه بار جایزه بهترین کارگردانی از آکادمی اسکار را از آن خود کند.

جیمز استوارت، بازیگر بزرگ آمریکایی، که به عنوان یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما شناخته می‌شود، در این فیلم در نقش جرج بیلی بازی می‌کند. استوارت در اکثر آثارش، در نقش مردی خوش‌پوش و مهربان ظاهر می‌شود که این ویژگی‌ها، مخاطبان آن سال‌های سینما را به وجد می‌آورد. او در آثاری بسیاری با آلفرد هیچکاک و آنتونی مان، دو فیلم‌ساز سرشناس آمریکایی، همکاری داشت که ا گز آن جمله می‌توان به «پنجره پشتی» ساخته ۱۹۵۴، «مردی از لارامی» ساخته ۱۹۵۵ و «سرگیجه» ساخته ۱۹۵۸ اشاره کرد. استوارت برای بازی در فیلم «داستان فیلادلفیا» محصول ۱۹۴۰، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

«چه زندگی شگفت‌انگیزی» داستان مردی مهربان و درستکار به نام جرج بیلی است. جرج پس از ورشکستگی، ناامید می‌شود و حتی تا آستانه خودکشی پیش می‌رود، اما اتفاقاتی باعث می‌شود تا او از کار خود پشیمان شود.

این فیلم پر از لحظات شاد و غمگین است که مخاطب را با شخصیت‌های داستان همراه می‌کند. کاپرا، مشکلات و سختی‌های بسیاری را برای بیننده به تصویر می‌کشد و شخصیت اصلی داستان را غرق مشکلات فراوان می‌کند، اما جرج بیلی شکست را نمی‌پذیرد و همانند اکثر شخصیت‌های آثار کاپرا، در برابر مشکلات می‌ایستد و آن‌ها را شکست می‌دهد.

کاربران سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDB) به فیلم «چه زندگی شگفت‌انگیزی» ۸.۶ از ۱۰ امتیاز داده‌اند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟