اورژانس همدان برای شرایط اضطراری بیمارستان صحرایی پیش بینی کرده است


اورژانس همدان برای شرایط اضطراری بیمارستان صحرایی پیش بینی کرده است

همدان- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیمارستان صحرایی با 30 تخت برای شرایط اضطراری پیش بینی شده و در صورت نیاز در کمتر از 6 ساعت دایر می شود.

«محمدرضا شکوهی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بالا بودن احتمال بروز سوانح دسته جمعی در نوروز و دیگر اتفاقات ناگوار بیمارستان صحرایی برای این مواقع در نظر گرفته شده است و هنگام بروز حادثه بلافاصله نسبت به برپا کردن آن در کمتر از ۶ ساعت اقدام می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ پایگاه اورژانس استان شامل ۲۴ پایگاه شهری و ۴۰ پایگاه جاده ای به همراه یک پایگاه امداد هوایی در طرح نوروزی امسال به مسافران و شهروندان خدمت رسانی می کنند و همه جاده‌ای اصلی این استان زیر پوشش اورژانس قرار دارد.

شکوهی تصریح کرد: ۹ هزار و ۹۷۳ تماس تا روز گذشته با سامانه ۱۱۵ اورژانس برقرار شده که از این میزان تماس ۲ هزار و ۳۷۳ مورد عملیاتی و مابقی برای دریافت مشاوره و مزاحمت های تلفنی بوده است.

وی اضافه کرد: هزار و ۶۰۰ ماموریت توسط پایگاه اورژانس واقع در سطح شهر و بیش از ۷۰۰ ماموریت توسط پایگاه های جاده ای انجام شده است که مهمترین ماموریت پایگاه امداد جاده ای امداد رسانی به مصدومان تصادف زنجیره ای بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان توضیح داد: برخورد زنجیره ای ۹ دستگاه خودرو در آزاد راه همدان- ساوه هفت مصدوم برجا گذاشت که مصدومان این سانحه با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان بعثت منتقل شدند.

شکوهی گفت: برای انتقال این مصدومان باید آمبولانس های موجود در هفت پایگاه در محل حضور می یافتند که به جای آن از یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس استفاده شد همچنین قرار است پس از طرح نوروزی هم از اتوبوس آمبولانس بیش از گذشته برای امدادرسانی به حادثه دیدگان استفاده شود.

وی بیان کرد: از دیگر ماموریت های مهم اورژانس انتقال مصدومان یک سانحه جاده ای با بالگرد بود که در این سانحه به علت برخورد سواری پراید با گاردریل در نزدیکی پل جهان آباد فامنین یک نفر فوت و سه تن مجروح و با بالگرد به بیمارستان منتقل شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یادواره 850 شهید شهرستان نهاوند با حضور رییس مجلس برگزار شد