بازنگری در قوانین موجود مهم‌ترین اقدام برای تحقق شعار سال است


بازنگری در قوانین موجود مهم‌ترین اقدام برای تحقق شعار سال است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بازنگری در قوانین موجود مهم‌ترین اقدام برای تحقق شعار سال است و مجلس باید عهده‌دار این امر شود تا در بحث‌های مربوط به بیمه و مالیات به سود شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان عمل شود.

سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال متوالی است که شعار سال را مسائل اقتصادی و مباحث تولیدی نام‌گذاری می‌کنند که این امر نشان می‌دهد با تحقق یک اقتصاد سالم و پویا فاصله‌داریم و از نظر رهبری به حد مطلوب در زمینه‌های اقتصادی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز مسائل و مشکلات اقتصادی، کشور را با مشکل مواجه کرده است، گفت: رهبری به خوبی خاطرنشان کردند که شعار سال فقط یک شعار تلقی نشود، بلکه باید به یک شعور تبدیل و به آن عمل شود. برخی دولت‌ها شعارهای سال‌های گذشته را تا حدی عملی کردند، اما برخی دولت‌ها نه تنها روی شعار سال اقدام عملی انجام ندادند، بلکه کارشکنی هم کردند.

نماینده سابق مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تعیین کردن چنین شعاری در واقع به برخی مسئولان گوشزد می‌کنند که چرا تلاش لازم را برای اشتغال آفرینی و رونق تولید نمی‌کنند. از جمله ایشان به درستی بر پویایی شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کردند، چراکه این شرکت‌ها علاوه بر اشتغال آفرینی مناسب وابستگی کشور به نفت را نیز کاهش می‌دهند.

ابطحی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق نخبگان حمایت لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان نکرده‌اند و حتی ایرادت زیادی به این شرکت‌ها گرفته می‌شود که این امر سبب اختلال در این شرکت‌ها می‌شود. حکومت‌های قاجار و پهلوی چون زیر سلطه بیگانگان بودند در رشد و شکوفایی کشور کار خاصی انجام ندادند و بعد از انقلاب نیز جنگ تحمیلی صدمات زیادی را به اقتصاد ایران وارد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: بنابراین باید میان‌بر بزنیم و با دور زدن تحریم‌ها اقتصاد کشور را شکوفا کنیم و فاصله علمی خود با دنیا را کاهش دهیم. چرا امروز در صنایع دفاعی موفق بوده‌ایم؟ این موفقیت با مدیریت جهادی نیروهای جوان کشور حاصل شد و اگر امکانات لازم به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شود این شرکت‌ها می‌توانند خودروهایی تولید کنند که در سطح جهان حرف اول را بزند. رهبری در شعار سال موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان را مطرح کردند تا دولتمردان به رشد این شرکت‌ها توجه کنند و جلوی باندهای مافیایی را بگیرند. شرکت‌های دانش‌بنیان ارزآوری زیادی دارند و می‌توانند پول ملی کشور را تقویت کنند.

وی افزود: معتقدم مهم‌ترین کاری که باید برای تحقق شعار امسال انجام شود بازنگری در قوانین موجود است و مجلس عهده‌دار این امر شود تا در بحث‌های مربوط به بیمه و مالیات به سود شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان عمل شود و دولت بودجه لازم را برای این منظور تخصیص دهد تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان پنج برابر شود. سازمان برنامه و بودجه باید در این باره تلاش بیشتری کند و در اختصاص بودجه به این شرکت‌ها جدیت داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل