پس از سامسونگ و اپل، گوگل نیز ابزارهای لازم برای تعمیر گوشی‌هایش را در اختیار کاربر می‌گذارد


پس از سامسونگ و اپل، گوگل نیز ابزارهای لازم برای تعمیر گوشی‌هایش را در اختیار کاربر می‌گذارد

گوگل مثل سامسونگ با همکاری iFixit برنامه‌ای برای خودتعمیری دستگاه‌های سری پیکسل به مشتریانش ارائه خواهد داد.

اپل در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که برنامه‌ای برای خودتعمیری آیفون به مشتریان خود ارائه خواهد داد. اگرچه نام این برنامه هنوز مشخص نیست و تاریخی برای ارائه‌ی آن اعلام نشده است، اما به مشتریان این شرکت اجازه می‌دهد کیت‌هایی را برای تعمیر گوشی‌ هوشمند خود خریداری کنند. سامسونگ نیز در مارس ۲۰۲۲ برنامه‌ی مشابهی را به همکاری iFixit راه‌اندازی کرد.

به گزارش AndroidAuthority، گوگل برنامه‌ی خودتعمیری گوشی‌های سری پیکسل را اعلام کرد. برنامه‌ی این شرکت مثل اپل و سامسونگ هنوز نام مشخصی ندارد و تاریخی برای ارائه‌ی آن اعلام نشده است. غول جست‌وجوی اینترنتی نیز مانند سامسونگ این برنامه را با همکاری iFixit ارائه خواهد داد.

جای تعجب نیست که سیستم گوگل شبیه سیستم ارائه‌شده توسط اپل و سامسونگ باشد. کاربران می‌توانند کیت‌های تعمیر را برای قطعات مختلف گوشی‌های پیکسل ازجمله نمایشگر، باتری و دوربین خریداری کنند. این کیت‌ها با قطعات اصلی گوگل و دربرخی موارد با ابزارها و دستورالعمل‌های iFixit ارائه خواهند شد.

گوگل کیت‌هایی برای گوشی‌های پیکسل ۲ و مدل‌های جدیدتر ارائه خواهد داد. این برنامه در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا دردسترس خواهد بود. علاوه‌براین، برنامه‌ی خودتعمیری گوگل در برخی کشورهای خاص که گوشی‌های پیکسل در آنجا عرضه شده است نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

برنامه‌ی خودتعمیری پیکسل گوگل، بی‌شک افرادی که به تعمیر گوشی خود علاقه دارند را خوشحال خواهد کرد. بااین‌حال، برنامه‌های هر سه شرکت گوگل، اپل و سامسونگ احتمالاً پاسخی پیش‌گیرانه برای قوانین مربوط به حق تعمیر در آینده است و نه صرفاً توجه به نیاز مشتریان. اما ارائه‌ی چنین برنامه‌هایی، حداقل این شرایط را برای دارندگان گوشی‌های هوشمند فراهم خواهد کرد تا برخی مشکلات دستگاه خود را، خودشان برطرف کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال