افزایش 90 درصدی حضور مردم استان مرکزی در جشنواره کتابخوانی رضوی


افزایش 90 درصدی حضور مردم استان مرکزی در جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: آمار شرکت کنندگان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی نسبت به دوره قبل 90 درصد افزایش داشته است.

سکینه خاتون مهدیان پور روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی اظهار کرد: این جشنواره از ۲۲ خرداد تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ ادامه داشت و ۲۶ هزار و ۶۰۸ نفر از استان مرکزی در این جشنواره شرکت کردند، لازم به ذکر است که ۴ هزار نفر از این تعداد را مددجویان تشکیل دادند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره بزرگترین جشنواره کتابخوانی است که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و سیره اهل بیت و سیره رضوی فعال است، افزود: تا به حال ۱۱ دوره از این جشنواره برگزار شده است که ۶ دوره از آن توسط نهاد کتابخانه های عمومی انجام شده است. خوشبختانه در این دوره، تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور در برگزاری این جشنواره مشارکت داشته‌اند.

مهدیان‌پور عنوان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته از دو نیمه شعبان برخوردار بود، پویش امام زمان(عج) در ۹ رشته مختلف مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به اینکه این جشنواره ۴۴۲ برگزیده فردی و ۱۹ برگزیده خانوادگی داشته است، اضافه کرد: این جشنواره در سه سطح کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار شد و از ۶ کتابی که در این جشنواره معرفی شد دو کتاب برای گروه سنی کودک، دو کتاب برای گروه سنی نوجوان و دو کتاب دیگر نیز برای گروه سنی بزرگسال بوده است.

وی اظهار کرد: استان مرکزی در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی موفق به کسب رتبه چهاردهم کشور شد و امید است در سال آینده با تلاش بیشتر این رتبه را ارتقا دهیم.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اشاره کرد: در دوره قبلی جشنواره بالغ بر ۱۳ هزار نفر از استان در این جشنواره شرکت کرده بودند ولی تعداد شرکت کنندگان در دوره یازدهم نسبت به دوره قبل، ۹۰ درصد افزایش یافته است. پس از ماه رمضان نیز از برگزیدگان ملی این جشنواره تقدیر خواهد شد که خوشبختانه ۱۰ نفر از این برگزیدگان متعلق به استان مرکزی هستند.

به گزارش ایسنا در این آیین از ۸۵ برگزیده فردی و ۲ برگزیده خانوادگی این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان