افزون بر 28 هزار نفر از استان اردبیل در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند


افزون بر 28 هزار نفر از استان اردبیل در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: 28 هزار و 459 نفر از این استان در یازدهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند.

پروانه رضاقلیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این جشنواره با موضوع امام رضا (ع) و حضرت مهدی (عج) در بخش‌های فردی و خانوادگی از خرداد ۱۴۰۰ پذیرای شرکت‌کنندگان بود که با توجه به استقبال صورت گرفته، مهلت برگزاری از اول آبان‌ماه برای ۲ ماه دیگر نیز تمدید شد.

وی با اشاره به ۲ برگزیده ملی و ۳۱۳ برگزیده استانی از اردبیل افزود: دوره گذشته ۲۱ هزار و ۱۱۶ نفر از استان اردبیل در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند که آمار دوره یازدهم نسبت به دوره پیش از آن حدود ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: شهرستان‌های کوثر، نیر، سرعین، نمین، گرمی، خلخال، اردبیل، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و اصلاندوز بر اساس میزان مشارکت به ترتیب در رتبه‌های اول تا یازدهم قرار گرفتند و شهرستان اردبیل با ۶۹ نفر بیشترین تعداد برگزیده را داشت.

وی ایجاد زیرساخت‌های لازم، پشتیبانی فنی و برگزاری به صورت الکترونیکی را از جمله ویژگی‌های جشنواره اخیر برشمرد و گفت: علاوه بر مسابقات چهار گزینه‌ای، نقاشی و پویش مجازی امسال داستانک نویسی، شعر سرایی، چاپ و نشر کتاب، مروجان فرهنگ رضوی و موشن‌گرافی نیز به جشنواره اضافه شد.

رضاقلیزاده یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با برگزاری سالانه جشنواره رضوی در گستره ملی، نقش موثری در شناسایی و معرفی کتاب‌های تاثیرگذار در اشاعه فرهنگ منور رضوی دارد و جشنواره یازدهم نیز با بهره‌گیری از تجربه دوره‌های گذشته با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کلنگ‌زنی 2500 واحد مسکن ملی در مشگین‌شهر