پرونده «سامان مدلل» از متهمان پرونده بانک سرمایه در مرحله صدور حکم


پرونده «سامان مدلل» از متهمان پرونده بانک سرمایه در مرحله صدور حکم

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه جرائم اقتصادی گفت: رای سامان مدلل از متهمان پرونده فساد بانک سرمایه به زودی صادر می‌شود.

پرونده «سامان مدلل» از متهمان پرونده بانک سرمایه در مرحله صدور حکمقاضی اسدالله مسعودی مقام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ پرونده فساد در بانک سرمایه با بیش از ۴۰۰ متهم از شهریور ماه سال ۹۷ در دست رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: برای برخی متهمان این پرونده محکومیت‌هایی صادر شد، برخی منع تعقیب شدند و پرونده در بخش محمد امامی هم منتهی به صدور حکم شد.

قاضی مسعودی مقام ادامه داد: در حال حاضر رسیدگی به اتهامات سامان مدلل و مدیرانی که در این بخش با این فرد همکاری داشته اند، در مرحله نهایی قرار دارد.

وی افزود: در حین دادرسی نقایصی در پرونده احراز شد که برای رفع نقص به دادسرا ارجاع شده است و پس از رفع نقص، رای متهمان صادر و منتشر خواهد شد.

وی گفت: با انتشار رای سامان مدلل رسیدگی به پرونده فساد در بانک سرمایه در مرحله پایانی قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ تابستان ۱۳۹۵ نخستین اخبار فساد در بانک سرمایه فاش شد و ابعاد آن به حدی گسترده شد که مقامات قضایی و دولتی از آن به عنوان «ابراختلاس» یاد کردند.

رسیدگی این پرونده با بیش ۴۰۰ متهم شهریورماه سال ۹۷ در شعبه سوم دادگاه ویژه جرائم اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام کلید خورد.

آنطور که در کیفرخواست آمده در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۵ بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان از اموال فرهنگیان توسط مدیران وقت این بانک، از بین رفته است.

روز گذشته هم ذبیح الله خدائیان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمد امامی از متهمان این پرونده، گفت: اخیرا پرونده منتهی به صدور حکم قطعی شده است و کسانی که تحت تعقیب اند مجموعا به ۱۷۰ سال محکوم شدند.

وی افزود: در این رابطه محمد امامی به جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال، انفصال از خدمات دولتی، سید احمد هاشمی شاهرودی به ۱۰ سال حبس و رد مال، شهاب الدین قندالی به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند