گوگل استارتاپ Raxium را با هدف ساخت هدست‌های واقعیت افزوده ارزان‌تر و باکیفیت‌تر تصاحب کرد


گوگل استارتاپ Raxium را با هدف ساخت هدست‌های واقعیت افزوده ارزان‌تر و باکیفیت‌تر تصاحب کرد

گوگل شرکت Raxium را خریداری کرد؛ استارتاپی که ادعا می‌کند فناوری نمایشگر MicroLED آن پنج‌برابر رکورد جهانی کارامدتر است.

ریک اوسترلو، رئیس بخش سخت‌افزار گوگل تأیید کرد این شرکت، استارتاپ پنج‌ساله‌ی Raxium را که در زمینه‌ی فناوری MicroLED کار می‌کند خریداری کرده است. خرید این استارتاپ می‌تواند در ساخت نسل جدیدی از هدست‌های واقعیت افزوده، واقعیت‌ مجازی و واقعت ترکیبی به گوگل کمک کند.

به گزارش TheVerge، خرید ‌Raxium توسط گوگل، نشان می‌دهد به اقدام بزرگ بعدی غول جست‌وجوی اینترنت در حوزه‌ی واقعیت افزوده بسیار نزدیک شده‌ایم. این شرکت قبلاً در سال ۲۰۲۰ استارتاپ North را که در حوزه‌ی ساخت عینک فعالیت دارد نیز خریداری کرد و طبق گزارش‌ها، مهندسانی را برای ساخت یک سیستم‌عامل واقعیت افزوده به استخدام خود درآورد. در ماه ژانویه نیز مشخص شد آزمایشگاه‌های گوگل درحال‌ ساخت هدست واقعیت افزوده‌ای به‌نام Project Iris است.

گوگل استارتاپ Raxium را با هدف ساخت هدست‌های واقعیت افزوده ارزان‌تر و باکیفیت‌تر تصاحب کرد

هنگامی‌ که TheInformation اولین‌بار در ماه گذشته اعلام کرد گوگل قصد دارد Raxium را خریداری کند، به این مورد اشاره کرد که فناوری MicroLED این استارتاپ می‌تواند گزینه‌ای ایدئال برای ساخت نمایشگرهای واقعیت افزوده‌ای باشد که نسبت به راهکارهای دیگر در مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کند. علاوه‌براین Raxium روی ادغام یکپارچه MicroLED کار می‌کند که در تولید آن‌ها از همان سیلیکونی استفاده شده است که از آن در ساخت بیشتر پردازنده‌ها نیز بهره گرفته شده است و به‌طور بالقوه باهش کاهش درخورتوجه قیمت خواهد شد. شایان‌ ذکر است درحال‌حاضر شرکت‌های دیگری مثل اپل، اوپو و Vuzix نیز روی سخت‌افزار MicroLED کار می‌کنند.

مایکروسافت قبلاً با عرضه‌ی هولولنز یک دستگاه واقعیت افزوده ارائه کرده است، درحالی‌که طبق گزارش‌ها اپل، متا، اسنپ و شرکت‌های دیگر سرمایه‌گذاری زیادی روی ایجاد سخت‌افزارهای واقعیت افزوده‌ی خود انجام داده‌اند.

طبق توضیحات ارائه‌شده در وب‌سایت Raxium، صفحه‌نمایش سوپرامولد گوشی هوشمند شما از گام پیکسلی (فاصله‌ی بین مرکز یک پیکسل و مرکز پیکسل کناری آن) حدود ۵۰ میکرون است، درحالی‌که MicroLED این شرکت می‌تواند گام پیکسلی ۳٫۵ میکرون را مدیریت کند. علاوه‌براین، کارایی MicroLED این شرکت بیش از پنج‌ برابر بهتر از رکورد جهانی است.

اوسترلو در پست وبلاگی خود درمورد فناوری‌های نمایشگری که ممکن است Raxium در آینده بسازد، به ابعاد و کارایی آن اشاره کرد. او گفت:

Raxium به تیم دستگاه‌ها و خدمات گوگل می‌پیوندد و تخصص فنی آن در این زمینه نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد؛ زیرا ما به سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی سخت‌افزار ادامه خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران