گوگل با دنباله روی از اپل، 900 هزار اپلیکیشن را از پلی استور حذف می‌کند


گوگل با دنباله روی از اپل، 900 هزار اپلیکیشن را از پلی استور حذف می‌کند

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) قوانین سفت و سخت گوگل همچنان پرقدرت اجرا می‌شود و این غول دنیای فناوری به تازگی تصمیم گرفته با پیروی از اپل، حدود 900 هزار اپلیکیشن را از پلتفرم گوگل پلی استور حذف کند. تا چند سال پیش، سیستم عامل اندروید آزادی عمل بسیار زیادی را به کاربران و توسعه‌دهندگان می‌داد. تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان... نوشته گوگل با...

قوانین سفت و سخت گوگل همچنان پرقدرت اجرا می‌شود و این غول دنیای فناوری به تازگی تصمیم گرفته با پیروی از اپل، حدود 900 هزار اپلیکیشن را از پلتفرم گوگل پلی استور حذف کند.

تا چند سال پیش، سیستم عامل اندروید آزادی عمل بسیار زیادی را به کاربران و توسعه‌دهندگان می‌داد. تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان به همین علاقه زیادی به توسعه برنامه برای این سیستم عامل علاقه نشان دادند اما حالا چند وقتی است که گوگل برخی از سیاست‌های خود را تغییر داده است. شرکت Google حالا می‌خواهد بسیاری از برنامه‌های پلی استور را با پیروی از اپل حذف کند.

احتمال دارد اپلیکیشن‌های مورد علاقه شما دیگر در پلی استور گوگل وجود نداشته باشند

اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که گوگل اعلام کرد تمام برنامه‌های ضبط تماس را از پلی استور حذف می‌کند. این اقدام باعث به وجود آمدن اعتراضاتی از طرف برخی توسعه‌دهندگان شد. حالا گوگل در جدیدترین اقدام خود، می‌خواهد حدود 900 هزار اپلیکیشن اندرویدی را از پلی استور به صورت کامل حذف کند. این اتفاق هم باعث به وجود آمدن انتقاداتی توسط توسعه‌دهندگان شده است.

گوگل با دنباله روی از اپل، 900 هزار اپلیکیشن را از پلی استور حذف می‌کندگوگل با دنباله روی از اپل، 900 هزار اپلیکیشن را از پلی استور حذف می‌کند

آمار منتشر شده توسط منابع ما نشان می‌دهد گوگل می‌خواهد بیش از 869 هزار اپلیکیشن مختلف را به صورت کامل از پلی استور حذف کند. پیش از این هم اپل بیش از 650 هزار اپ را از اپ استور حذف کرد.

گوگل اپلیکیشن های قدیمی که بروز نشده‌اند را به دلایل امنیتی حذف خواهد کرد

این طور به نظر می‌رسید که گوگل تا چند سال قبل، اهمیت زیادی به امنیت کاربران نمی‌داد. با انتشار اندروید 10، گوگل تغییراتی را آغاز کرد تا فضای سیستم عامل اندروید هم مانند آی او اس اپل، امنیت قابل قبولی داشته باشد و حریم خصوصی کاربران حفظ شود. حالا این شرکت می‌خواهد برنامه‌هایی که بیش از دو سال از انتشار آخرین بروزرسانی‌شان می‌گذرد را از فروشگاه برنامه‌هایش حذف کند.

گوگل با دنباله روی از اپل، 900 هزار اپلیکیشن را از پلی استور حذف می‌کندگوگل با دنباله روی از اپل، 900 هزار اپلیکیشن را از پلی استور حذف می‌کند

برنامه‌های قدیمی از بسیاری از سیستم‌ها و پروتوکل‌های امنیتی جدید سیستم عامل اندروید پشتیبانی نمی‌کنند و می‌توانند به دریچه‌ای برای ورود ویروس‌ها و دسترسی هکرها به گوشی‌های اندرویدی باشند.

بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های آی او اس و اندروید باور دارند اقدامات گوگل و اپل به ضررشان است

هر چند حذف برنامه‌های قدیمی بروز نشده می‌تواند به صورت کلی برای امنیت کاربران گوشی‌های هوشمند مفید باشد اما این مورد، به ضرر بسیاری از توسعه‌دهندگان تمام خواهد شد. البته این توسعه‌دهنده‌ها یک راه برای بازگشت به پلی استور گوگل و اپ استور اپل دارند و آن هم توسعه یک نسخه جدید است.

در گجت نیوز بخوانید: موبایل بانک های تقلبی ایرانی در گوگل پلی قربانی می‌گیرند؛ اپلیکیشن جعلی ۸ بانک ایران در پلی استور!

اخبار منتشر شده نشان می‌دهند برنامه‌های حذف شده در صورت عدم انتشار بروزرسانی، هیچ راهی برای بازگشت به پلی استور نخواهند داشت. بهتر است به یاد داشته باشید در صورتی که این برنامه‌های تاریخ گذشته را در گوشی هوشمند خود نصب کرده‌‌اید، همچنان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن امنیت گوشی خود، سراغ برنامه‌های مشابه بروید. همچنین می‌توانید با حذف این برنامه‌ها، منتظر انتشار بروزرسانی برای برنامه‌های مورد علاقه قدیمی خود باشید.

منبع :giz china

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام