صف‌های طولانی نانوایی‌ها در مشهد برچیده شد


صف‌های طولانی نانوایی‌ها در مشهد برچیده شد

مشهد-ایرنا- معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مشهد گفت: صف‌های طولانی و غیر متعارف مقابل نانوایی‌های مشهد با افزایش کنترل و نظارت بر آنها در قالب طرح برکت 2 و قرارگاه آرد در این شهرستان برچیده شد.

شکوه میرشاهی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل کاهش نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها شاهد تعطیلی خودسرانه و فعال نبودن شماری از این واحدهای صنفی طی روزهای گذشته در شهرستان مشهد بوده‌ایم.
وی بیان کرد: نانوایی‌های تعطیل و غیرفعال در مشهد مدعی نداشتن آرد بودند که طی بازرسیها مشخص شد، آرد به میزان کافی در بیشتر نانوایی‌ها موجود و علت اصلی توقف فعالیت این واحدها سوء استفاده این نانوایان و عرضه خارج از شبکه آرد به قیمت آزاد بوده است.
معاون فرماندار مشهد گفت: این نظارت ویژه بر نانوایی‌ها با مشارکت ۱۰۰ تیم بازرسی و الزام نانوایی‌ها به افزایش ساعات پخت‌نان، برخوردهای شدید قضایی و ابطال پروانه کسب متخلفان صورت گرفته است.
معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مشهد گفت: سهمیه خردادماه نانوایان در ۲۵ اردیبهشت‌ماه در سامانه تخصیص شد و همچنین برای ۳۰۰ نانوایی منتخب مشهد سهمیه فوق‌العاده آرد به منظور پخت نان از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴، علاوه بر سهمیه ماهیانه تخصیص یافت.
میرشاهی شمار نانوایی‌های شهرستان مشهد را ۲ هزار ۳۱۹ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد نانوایی هزار و ۱۷۳ واحد با آرد یارانه‌ای و هزار و ۱۴۶ واحد با آرد نیمه یارانه‌ای نان پخت می‌کنند.
وی ادامه داد: از مجموع نانوایی‌های یاد شده ۳۴۵ واحد مربوط به نانوایی‌های روستایی در شهرستان مشهد است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیین عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد