دومین روز پس از فاجعه متروپل در آبادان چه می‌گذرد؟


دومین روز پس از فاجعه متروپل در آبادان چه می‌گذرد؟

احمد وحیدی وزیر کشور و محسن رضایی معاون امور اقتصادی رییس جمهور بامداد امروز سه شنبه در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا کردند و جلسه اضطراری تشکیل داده‌اند

فرارو- ظهر دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در آبادان فرو ریخت که بر اثر این حادثه تاکنون ۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند و ۳۲ نفر هم مجروح شده اند. به گفته مسئولان استان تمام افراد گرفتار شده در زیر آوار بیرون کشیده شده اند.

به گزارش فرارو؛ یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی در مورد وضعیت سازه پروژه به مالک و مراجع مربوطه داده بود. از بامداد امروز ۳ خرداد ۱۴۰۱ برخی مقامات و مسئولان کشوری با حضور در محل حادثه جلسه اضطراری تشکیل داده اند.

جزییات روز اول حادثه را اینجا بخوانید.

۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۵۱

رییس‌ مجلس‌ با اشاره به فرو ریختن ساختمان اداری - تجاری متروپل در شهر آبادان، بر لزوم شناسایی متخلفین تاکید کرد و در ماموریتی از کمیسیون عمران مجلس خواست که گزارش بررسی ابعاد مختلف این حادثه را تهیه و ارائه کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با ابراز تاسف از وقوع حادثه غمبار فرو ریختن ساختمان اداری - تجاری متروپل در شهر آبادان، بر لزوم شناسایی متخلفین تاکید کرد و در ماموریتی از کمیسیون عمران مجلس خواست که گزارش بررسی ابعاد مختلف این حادثه را تهیه و ارائه کند.

‌کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با کمک مجمع نمایندگان استان خوزستان و نمایندگان محترم آبادان، به فوریت ابعاد مختلف سانحه را جهت ارائه گزارش به نمایندگان ملت مورد بررسی قرار دهد.

۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۴۶

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان اعلام کرد: حسین حمیدپور شهردار فعلی و دو شهردار قبلی در بین افراد دستگیر شده هستند.

وی افزود: شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۰۷

دادستان کل کشور با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت به جانباختگان حادثه ریزش ساختمانی در آبادان، بر نظارت ویژه بر پرونده و برخورد قاطع با متخلقان تاکید کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی
جناب آقای جعفری چگینی دادستان محترم مرکز استان خوزستان
با سلام

حادثه ریزش ساختمانی در آبادان که موجب خسارات جانی و مالی برای عده ای از شهروندان عزیز شده است موجب تاسف گردید.

حسب اخبار و گزارشات، تخلفات و قصور و تقصیراتی در ساخت و ساز این بنا صورت گرفته است که ضمن عرض تسلیت این حادثه به خانواده داغدار جانباختگان با تاکید به دادستان محترم آبادان مبنی بر رسیدگی سریع و برخورد قاطع با متخلفین، بر اساس وظایف قانونی، جنابعالی نیز بر روند تحقیقات و اقدامات صورت گرفته نظارت ویژه داشته و نتایج را به قید فوریت به دفتر اینجانب گزارش فرمایید.

۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۴۷

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به صدور حدود ۵ هزار تذکر فنی به شهرداری‌های استان در مورد پروژه‌های مختلف، گفت: یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی در مورد وضعیت سازه پروژه به مالک و مراجع مربوطه داد.

کوروش خواجوی با اشاره به حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی در مورد وضعیت سازه پروژه به مالک و مراجع مربوطه داد.

وی افزود: متاسفانه سازمان‌های نظام مهندسی تنها اختیار اعلام وضعیت، هشدار و تذکر از نظر فنی را دارند و ضمانت اجرایی توقف پروژه را ندارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: اکنون هدف و تمرکز کار بر امداد و نجات است و در حال تلاش هستیم تا مشاوره‌های فنی برای کمک به عوامل امداد و نجات ارائه دهیم.

۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۳۶

وزیر کشور و معاون اقتصادی رئیس جمهور برای بررسی حادثه ساختمان مترو پل وارد آبادان شدند.

احمد وحیدی وزیر کشور بامداد سه شنبه جهت بررسی آخرین وضعیت حادثه ساختمان متروپل آبادان به این شهر سفر کرد.

در این سفر محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، صادق خلیلیان استاندار خوزستان و وحیدی نژاد مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری کشور، وزیر کشور را همراهی می‌کنند.

هنچنین امشب نیز جلسه اضطراری مدیریت بحران با حضور وحیدی وزیر کشور برگزار شد.

دومین روز پس از فاجعه متروپل در آبادان چه می‌گذرد؟

۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۱۲

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ تن خبر داد.

مهدی ولیپور گفت: اجساد سه تن دیگر از افرادی که در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان مدفون شده بودند با تلاش امدادگران حاضر در محل کشف شده و به این ترتیب متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان این حادثه به ۱۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تلاش امدادگران برای جستجو در آوار و دستیابی به طبقات پایین تر ادامه دارد، گفت: جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر