هند از توسعه مبادلات تجاری با ایران استقبال می‌کند


هند از توسعه مبادلات تجاری با ایران استقبال می‌کند

کرج - ایرنا - رییس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی هند (PHD) از گسترش مبادلات  تجاری و بازرگانی با کشورهای اسلامی به ویژه ایران استقبال کرد.

به گزارش ایرنا "ویجی مهتا" روز سه‌شنبه در نشست مشترک جمعی از تجار هند و فعالان اقتصادی البرز پیشنهاد کرد با پذیرش روپیه هند در مبادلات تجاری بین دوکشور بستر را برای سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور مهیا کنند.

وی با اشاره به اینکه هندوستان با جمعیت ۲۴۰ میلیون مسلمان به دنبال گسترش سطح روابط با دیگر کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: پذیرش واحد پول روپیه هند از سوی ایران معاملات تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور را تسهیل می کند.

وی گفت: اتاق بازرگانی "pHD" هند با حدود ۱۵۰ هزار عضو به عنوان صدای صنعت و تجارت این کشور در قالب یک سازمان غیر انتفاعی مطرح است و روابط بسیار خوبی با سازمان ها و نهادهای بین المللی دارد و این مهم به انسجام و پیشبرد اقتصاد هند کمک شایانی کرده است.

وی در ادامه با این توضیح که تولید ناخالص داخلی هند براساس ارزیابی بانک جهانی حدود ۹ درصد است، افزود: صاحبان سرمایه خارجی بزرگترین کشورهای پیشرفته اقتصادی دنیا از جمله چین از سرمایه گذاری در این کشور استقبال می کنند.

رییس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی هند با اشاره به اهمیت گسترش روابط میان ایران و هند بر اساس فعالیت های دانش بنیان گفت: کشور هندوستان در زمینه نرم افزار و آی تی بسیار توانمند است.

وی ادامه داد: با اشاره به ظرفیت خوب ایران در بخش درمان و سلامت و فعالیت ۵۱ شرکت دارویی در استان البرز، فرصت تعاملات تجاری میان طرفین در این حوزه وجود دارد.

مهتا با بیان اینکه وجود ۵۴۰ شرکت فعال هندی در زمینه صنایع غذایی از دیگر فرصت های خوب همکاری این کشور با ایران است، گفت: در حوزه نساجی نیز باید بر گسترش روابط ایران و هند بیشتر متمرکز شویم.

وی با اشاره به اهمیت تامین مایحتاج گروه های خودروسازی ایرانی افزود: کشور هند با وجود بیش از ۴ هزار شرکت قطعه ساز می‌تواند در این زمینه از صنعت خودروی ایران حمایت کند.

رییس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی هند افزود: خودروهای برقی با ظرفیت ۵ نفر و قدرت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر در هند تولید می‌شود که قیمت هر کدام بالغ بر ۱۰ هزار دلار است.

بعد از اتمام این جلسه، تجار ایران و هند در نشست های B2B حضوری در زمینه هایی مانند صنایع غذایی، محصولات شیمیایی، نساجی، تجهیزات پزشکی و ... به مذاکره پرداختند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی