متخلفان اقتصادی در خراسان جنوبی بیش از 4 میلیارد ریال جریمه شدند


متخلفان اقتصادی در خراسان جنوبی بیش از 4 میلیارد ریال جریمه شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در بخش کالا و خدمات استان، متخلفان به پرداخت چهار میلیارد و 186 میلیون و 546 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

حسین حسن‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۲ اردیبهشت با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکنون در سه بخش کالا و خدمات، کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان ۹۱ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال پرونده تخلف در استان تشکیل شده است.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در بخش کالا و خدمات ۴۳۳ پرونده تخلف وارد و ۳۸۶ پرونده نیز در شعب تعزیرات استان مختومه شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در حوزه عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور خرید بوده است ادامه داد: متخلفان این بخش در این مدت محکوم به پرداخت چهار میلیارد و ۱۸۶ میلیون و ۵۴۶ هزار ریال جریمه نقدی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در در بخش کالا و ارز نیز در این مدت ۳۲۷ فقره پرونده وارده و ۳۵۲ فقره نیز مختومه شد و متهمان به پرداخت ۸۷ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۳۱۹ هزار ریال محکوم شدند.

وی تصریح کرد: در بخش بهداشت، دارو درمان نیز ۳۵ فقره وارد شعب تعزیرات استان شده و ۴۵ پرونده نیز مختومه شد که مبلغ محکومتی متهمان ۲۸۱ میلیون ریال گزارش شده است.

حسن‌پور عنوان کرد: از ۲۲ اردیبهشت تا امروز ۱۵۴ اکیپ تعزیرات حکومتی استان بر سطح بازار نظارت و بازرسی دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت ۲۳۰ مورد بازرسی توسط این تیم‌ها انجام شده که منجر به شناسایی ۲۷ واحد دارای تخلف و تذکر به پنج واحد صنفی شده است.

وی یادآور شد: از زمان اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان بازرسی‌ها تشدید شده و علیرغم کمبود نیرو بازرسان به صورت سه شیفت بر سطح بازار نظارت دارند.

حسن‌پور گفت: مردم استان نیز می‌توانند برای همراهی با اجرای این طرح در صورت مشاهده تخلف از طریق تلفن گویای ۱۳۵ گزارش شکایت خود را به ما اعلام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید