تعلیق سخنگوی حزب حاکم هند بعد از اهانت به پیامبر (ص)+ واکنش‌ها


تعلیق سخنگوی حزب حاکم هند بعد از اهانت به پیامبر (ص)+ واکنش‌ها

پس از گزافه‌گویی‌ سخنگوی حزب حاکم هند در خصوص پیامبر اسلام (ص) این حزب در بیانیه‌ای ادعای آزادی مذاهب در هند را بازهم تاکید کرد.

پس توییت توهین‌آمیز سخنگوی حزب حاکم هند و حزب «نارندا مودی» نخست‌وزیر این کشور به پیامبر اسلام (ص) حزب «بهاراتیا جاناتا» در بیانیه‌ای بدون اینکه از این اظهارات توهین‌آمیز عذرخواهی کند ادعا کرد این سخنگو را از مقام خود تعلیق کرده است.

براساس گزارش الجزیره در بیانیه‌ی بهاراتیا جاناتا ادعا شده: «ما به همه ادیان احترام می‌گذاریم و هر ایدئولوژی را که به هر دین یا عقیده‌ای توهین کند، رد می‌کنیم. قانون اساسی کشور ما آزادی عقیده و مذهب را به همه ادیان اعطا کرده و به همه آن‌ها احترام می‌گذارد.»

در همین راستا وزارت امور خارجه قطر امروز (یکشنبه) از احضار سفیر هند و اعطای یادداشت رسمی مبنی بر رد و محکومیت کامل اظهارات یکی از مقامات حزب حاکم علیه حضرت محمد (ص) از سوی این کشور خبر داد.

سازمان همکاری اسلامی هم توهین‌های این مقام حزب حاکم در هند نسبت به رسول الله (ص) را به شدت محکوم کرد.

احمد الخلیلی مفتی سلطنت عمان به نوبه خود از اظهارات سیاستمدار هندی به شدت انتقاد کرد و در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: جسارت وقیحانه و ناپسند سخنگوی رسمی حزب تندروی حاکم در هند به پیام اسلام (ص) و همسر پاکشان ام المومنین عایشه به منزله جنگ با همه مسلمانان در سراسر کره زمین است. این مسئله‌ای است که همه امت مسلمان را به قیام یکپارچه فرا می‌خواند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با ترند کردن هشتگی با عنوان «الا رسول الله یا مودی» به این توهین پاسخ دادند. کاربران همچنین تاکید کردند که این رفتار مساوی با رفتار‌های اسلام هراسانه و نفرت پراکنی علیه اسلام در فرانسه است.

کاربر دیگری به پاکستان اشاره کرده و توییتی نوشت: پاکستان این روزها به خود مشغول است و دیپلماسی آن ضعیف شده، همین باعث می‌شود هند به مسلمانان ظلم کند.

کاربری پاکستانی نیز با آوردن ضرب‌المثلی ترکیه‌ای خطاب به سخنگوی حزب نارندا مودی نوشت: این ضرب المثل به بهترین وجه برای این مرد مناسب است. «وقتی یک دلقک وارد قصر می شود، پادشاه نمی شود، اما قصر تبدیل به سیرک می شود.»

فعال توییتر به نام جاواریا صدیق از ترند شدن هشتگ «الا رسول الله یا مودی» در جهان عرب و پاکستان استقبال کرده و نوشت: توهین به مقدسات آزادی بیان نیست، جرم است.

شایان ذکر است در سال ۲۰۱۹ یک سایت هندی که به بررسی جرائم نژادپرستانه می‌پردازد، اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد قربانیان خشونت در هند در ۱۰ سال گذشته، مسلمان بوده اند. در شرایطی که دولت افراطی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند با اقدامات و سیاست‌های افراطی خود علیه مسلمانان، در تلاش برای حذف هویت و تاریخ اسلامی هند است، چندان بعید نیست که خشونت‌ها و تنش‌ها در هند حتی بیش از آنچه که تا کنون دیده شده، تشدید شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اوباما: می‌توان ترامپ را به زور از کاخ سفید بیرون انداخت