90 درصد هزینه‌های ناباروری توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود


90 درصد هزینه‌های ناباروری توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعهدات این سازمان در راستای افزایش جمعیت کشور  گفت: بیش از 90 درصد هزینه‌های ناباروری از سوی تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مصطفی فلاحی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت جوان و پویا بزرگترین سرمایه هر کشور و یکی از مولفه‌های قدرت در دنیای امروز است و از همین رو باید سیاست‌های حوزه سلامت به نحوی باشد که بتوان با افزایش جمعیت در تقویت قدرت کشور گام‌های اساسی برداشت.

وی افزود: نرخ رشد جمعیت در سال ۱۳۵۷ در کشور ما ۶ نفر از یک پدر و مادر بوده که اکنون به هشت دهم درصد رسیده است که این کشور ما را در آینده‌ای نه چندان دور در شرایط بحرانی قرار خواهد داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری نرخ ناباروری کشور را در حدود ۱۹ درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ در استان ما ۲۵ درصد است از این رو با توجه به ابلاغ سیاست‌های جمعیت در سطح کشور از سوی مقام معظم رهبری، سازمان تامین اجتماعی اقدام به گسترش خدمات خود به زوج‌های نابارور کرده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: در همین راستا در حال حاضر مدیریت‌های درمان تامین اجتماعی با عقد قرارداد با مراکز ناباروری در سطح کشور بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را با تعرفه دولتی در مراکز دولتی و ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری را در مراکز غیردولتی و خیریه و خصوصی با تعرفه غیردولتی سالی سه بار در سال به صورت بسته‌های ۶گانه از جمله آی وی اف و میکرواینجکشن به روش‌های مختلف پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: امید می‌رود مراکز درمان خصوصی ناباروری در استان بیش از پیش فعال شده و این مدیریت درمان بتواند خدمات خود را به زوج‌های نابارور در استان به طور کامل ارائه کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان و جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین