آشوری: حضور در قهرمانی آسیا 12 میلیارد هزینه دارد/ اعزام کیفی به جهانی ترکیه خواهیم داشت


آشوری: حضور در قهرمانی آسیا 12 میلیارد هزینه دارد/ اعزام کیفی به جهانی ترکیه خواهیم داشت

تهران- ایرنا- سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته با بیان اینکه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا حدود 12 میلیارد تومان هزینه دارد گفت: برای اعزام تیم‌های رده‌های سنی به ازبکستان، به حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیاز داریم.

«محسن آشوری» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص شرایط تیم‌های ملی کاراته ایران، اظهار داشت: بعد از لغو بازی‌های آسیایی هانگژو، اکنون تمرکز فدراسیون به بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیا در ازبکستان و پیکارهای قهرمانی رده‌های سنی جهان در ترکیه معطوف است.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود برای قهرمانی آسیا در ازبکستان تنها تیم بزگسالان اعزام می‌شود؟ گفت: اینگونه نیست و می‌خواهیم تمامی تیم‌ها را در هر دو بخش دختران و پسران اعزام کنیم. این مسابقات اواخر آذرماه برگزار می‌شود و حدود ۱۲میلیارد تومان هزینه دارد.

آشوری اظهار داشت: برای اعزام کامل تیم‌ها نیاز به حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم. کاراته ایران از قدرت‌های جهان و آسیاست و نیاز دارد در این رویداد حضور یافته و بار دیگر توانش را اثبات کند.

وی در خصوص اینکه تکلیف کادر فنی تیم‌های پایه چه زمانی مشخص خواهد شد؟ عنوان کرد: سرمربیان که مشخص هستند و همان نفرات سال قبل خواهند بود. برای مربیان نیز پس از مسابقات قهرمانی کشور و همچنین مسابقات کاراته وان‌ها و (برترین برترین‌ها) نشستی با سرمربیان خواهیم داشت تا مربیان را گزینش کنیم. عملکرد مربیان بررسی خواهد شد و افرادی که شاگردان آنان نتایج خوبی بگیرند از شانس خوبی برای حضور در کادر فنی برخوردار می‌شوند.

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته در خصوص نحوه گزینش نفرات تیم‌های پایه گفت: در پایان کاراته‌وان‌های رده پایه، یک‌دوره رقابت با حضور هشت نفر برتر کاراته وان‌ها را تحت عنوان (برترین برترین‌ها) برگزار می‌کنیم تا بهترین‌ها برای حضور در مسابقات جهانی ترکیه به اردو برسند. البته برای مسابقات جهانی ترکیه با رویکرد حضور کیفی، اعزام خواهیم داشت. در واقع یک اعزام کیفی خواهد بود که پس از بررسی فنی از شرایط بازیکنان، آنهایی که شانس مدال دارند را اعزام می‌کنیم. این پیکارها آبان‌ماه در قونیه ترکیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای حضور در مسابقات رده سنی پایه، سن آنها در زمان مسابقات بسیار مهم است و باید همه جوانب را بسنجیم. برای حضور در آسیایی ازبکستان هم در رده‌های سنی پایه مسابقات کشوری خواهیم داشت و از آنجا که تاریخ مسابقات تغییر کرده و شرایط سنی تابع تاریخ مسابقات می‌باشد، لذا تاریخ مسابقات کشوری که به‌منظور انتخاب نفرات برتر به اردو آمادگی مسابقات ازبکستان است نیز تغییر خواهد کرد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خاص ترین لحظه زندگی اکرم خانم بیرانوند ثبت شد+ عکس