تغییر ساعت کار ادارات دولتی 21 خرداد ماه


تغییر ساعت کار ادارات دولتی 21 خرداد ماه

بنا بر پیشنهاد وزارت نیرو تصویب شد که از 21 خرداد تا تاریخ 3 شهریور ساعت کاری ادارات به 7 صبح تا 13:30 دقیقه تغییر کند. به گزارش اقتصادآنلاین، ​روز چهارشنبه بود که سخنگوی دولت از تغییر ساعت کار اداری از 21 خرداد تا سوم شهریور خبر داد و گفت که بر اساس مصوبه هیأت دولت، 7 صبح تا 13 و 30 دقیقه به عنوان ساعت کار تمام ادارات تعیین شد. بر این اساس از...

به گزارش اقتصادآنلاین، ​روز چهارشنبه بود که سخنگوی دولت از تغییر ساعت کار اداری از ۲۱ خرداد تا سوم شهریور خبر داد و گفت که بر اساس مصوبه هیأت دولت، ۷ صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه به عنوان ساعت کار تمام ادارات تعیین شد.

بر این اساس از فردا ۲۱ خرداد ماه ساعت کاری ادارات و بانک ها در استان تهران و همچنین تعدادی از استان های گرمسیر کشور به به ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ دقیقه تغییر می کند.

طبق مصوبه دولت، اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده و تاکنون، تغییر ساعات اداری در ۱۰ استان که گرمسیر هستند، اجرایی شده است. تغییر ساعات به شکلی است که ادارات قبل از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تعطیل شوند تا در دوره اوج مصرف که از ساعت ۱۳ یا ۱۴ آغاز می شود، ادارات تعطیل شده باشند.

بخشی از ساعت کاری به واسطه این تغییر ساعت کاهش می یابد که از سوی مقامات مربوطه در خلال سایر ساعات هفته باید جبران صورت گیرد تا خللی در ارائه خدمات اداری پیش نیاید.

تغییر ساعت کاری بانک ها از ۲۱ خرداد ماه

لازم به ذکر است که طبق اعلام مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی، ساعت خدمت‌رسانی بانک‌ها به مشتریان از روز شنبه ۲۱ خردادماه تا ۳ شهریور ۱۴۰۱ بدین شرح است:

روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت کاری بانک‌های دولتی: ۷:۱۵ تا ۱۳:۱۵ و بانک‌های خصوصی: ۷:۱۵ تا ۱۳:۳۰ است.

ضمن اینکه روز پنجشنبه تمام بانک های دولتی و خصوصی از ۷:۱۵ تا ۱۲:۳۰ فعالیت می کنند.

گفتنی است، بنا بر پیشنهاد وزارت نیرو، تغییر ساعات اداری از تاریخ ۲۱ خرداد تا ۳ شهریور از ساعت ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ در سراسر کشور توسط هیات دولت، تصویب شده است.

بخشنامه تغییر ساعت کاری ادارات از ۲۱ خرداد ماه

براساس مصوبه هیات وزیران، ساعات شروع و خاتمه کار کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی از تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تا تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعیین شد و استانداران موظفند ساعات کار کاهش یافته در این مدت تا میزان مقرر در ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری را در ماه‌های باقیمانده سال جاری جبران نمایند.

همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی فوق‌الذکر مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید