پیش بینی شرکت 5 میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی/ خدمت رسانی سه هزار موکب


پیش بینی شرکت 5 میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی/ خدمت رسانی سه هزار موکب

افضلی با اشاره به اینکه امسال سه هزارموکب به زائرین حسینی خدمت رسانی می کند،گفت: قرار است 56 درصد مواکب در کشور عراق خدمات ارایه دهند.

«یوسف افضلی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود،امسال 5 میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در مراسم اربعین امسال هوا گرم است و پس از پشت سرگذاشتن شرایط کرونایی شاهد حضور زائرین بسیاری برای حضور در مراسم اربعین خواهیم بود، به همین جهت از اکنون به دنبال فراهم کردن تمهیدات لازم برای این مراسم هستیم.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان کرد: از میان سه هزار موکبی که با مجوز در کشور فعالیت می کنند،قرار است،56 درصد از موکب ها، در کشور عراق مستقر شوند و با کمک موکب های عراقی به زائرین حسینی خدمات اسکان و تغذیه خواهند داد.

افضلی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته دغدغه ما تغذیه زائرین حسینی بوده است،گفت: امسال با توجه به گرم شدن هوا،تاکید و اولویت ما اسکان زائرین و تامین آب شرب است و نیازمند دستگاه‌های سرمایشی، آبسردکن و یخ‌ساز هستیم، به موکب ها نیز تاکید بر رعایت بهداشت در طبخ و توزیع غذا شده است.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی به زائرین حسینی توصیه می شود که امسال به دلیل گرمی هوا در مراسم اربعین به صورت شب رو مسیر پیاده روی را طی می کنند و به مواکب نیز ابلاغ کرده ایم، تا تمهیدات لازم برای استراحت و اسکان زائرین در روز و حرکت در شب را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: همچنین قرار است که امسال ویزا برای شرکت کنندگان مراسم اربعین برداشته شود.

پایان پیام/40

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازگشت زائران ایرانی به کشور هفتم مرداد ماه پایان می یابد