اوقات فراغت دانش آموزان کردستانی در 320 پایگاه غنی می شود


اوقات فراغت دانش آموزان کردستانی در 320 پایگاه غنی می شود

سنندج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده 320 پایگاه برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان در تابستان جاری پیش‌بینی شده است.

حجت الله نریمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های تابستانی به صورت غیر حضوری انجام شده است، اما امسال با توجه به شرایط حاکم، این فعالیت‌ها بصورت حضوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش تعطیل می شود اما تربیت تعطیل پذیر نیست؛ گفت: در ایام تعطیلی تابستان نمی توان دانش‌آموزان را به حال خود گذاشت و باتوجه به موضوع آسیب های اجتماعی و سرگرمی های کاذب و مخرب، باید توجه ویژه‌ایی به این مهم داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات تابستانی نباید ارتباط دانش آموزان با نظام تعلیم و تربیت گسسته شود؛ افزود: فعالیت های تابستانی باید روحیه نشاط، شادابی و سرزندگی را در میان دانش آموزان ایجاد کند.

وی بر ضرورت تداوم فعالیت های تربیتی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی درست و منسجم به منظور غنی سازی اوقات فراغت، ارتباط مستمر دانش آموزان با نظام تعلیم و تربیت و تجدید روحیه و آشنایی آنان با حداقل یک مهارت، ۲محور اصلی فعالیت های تابستانی امسال است.

نریمانی از ایجاد و راه اندازی ۳۲۰ پایگاه فعالیت تابستانی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان خبرداد و افزود: این پایگا ها شامل کانون های فرهنگی تربیتی، اردوگاه ها، مجتمع های ورزشی، دارالقرآن ها، پژوهشسراهای دانش آموزی و پایگاه های اقماری در مدارس است.

وی با اشاره به موضوع تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اظهار داشت: باید توجه ویژه ای به دانش آموزان حاشیه شهر و مناطق روستایی شود و مدارس پایگاه اقماری باید این دانش‌آموزان را مورد توجه قرار دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در پنج محور برگزار می شود؛ اضافه کرد: مهارت ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت های فرهنگی هنری نشاط آور و شادی بخش، مهارت های حرفه ای، مهارت اقتصادی و مهارت ورزشی و سلامت را از جمله این محورها است.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان از اول تا هفتم تیر در پایگاه فعالیت‌های تابستانی و سامانه همگام گفت: تیم های ارزیاب در طول ایام تابستان از روند فعالیت دانش آموزان در پایگاه های فعالیت های تابستانی شهرستان‌ها و مناطق بازدیدخواهند کرد.

فعالیت رسمی فعالیت های تابستانی دانش آموزان استان کردستان از ۱۵ تیر تا پایان مرداد به مدت ۴۵ روز تداوم خواهد داشت.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دست یاری تصفیه‌خانه سنندج به سد ژاوه