بیش از 24 هزار کردستانی در کنکور سراسری امسال شرکت می‌کنند


بیش از 24 هزار کردستانی در کنکور سراسری امسال شرکت می‌کنند

سنندج- ایرنا- نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کردستان گفت: تعداد داوطلبان استان در کنکور سال‌ جاری 24 هزار و 179 نفر است که در 152 حوزه به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالسلام قادری روز دوشنبه در نشست هم اندیشی مدیران سازمان سنجش با عوامل اجرایی آزمون‌های این سازمان در استان در دانشگاه کردستان اظهار داشت: از تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری امسال در کردستان، ۱۴ هزار و ۲۰۵ نفر دختر و ۹ هزار و ۹۷۹ نفر نیز پسر هستند.

وی اضافه کرد: اهمیت آزمون سراسری در مقایسه با سایر آزمون‌ها بسیار بالاتر بوده، به خصوص این حساسیت در برخی رشته‌ها بسیار زیادتر است از این رو مطالب ارائه شده در این نشست باید به صورت گسترده منعکس شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کردستان یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه‌های استان امکان هوشمندسازی آزمون‌ها را ندارند اما این امکان‌ وجود دارد تا برخی از آزمون‌ها را در سطح استان به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

مسوول حفاظت از آزمون استان کردستان نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که داوطلبان با آن مواجه هستند موضوع بومی‌گزینی است که در حوزه اختیار سازمان سنجش و وزارت علوم نیست و در هیات دولت باید به این موضوع رسیدگی شود.

رسول شیخی‌زاده ادامه داد: اگر به دنبال عدالت آموزشی در بحث کنکور هستیم باید به فضاهایی که آزمون در آن برگزار می‌شود اهمیت داد تا برای داوطلبان کمترین مشکلی ایجاد نشود.

رییس مرکز تحقیقات، ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی سازمان سنجش کشور نیز اظهار داشت: سازمان سنجش امسال آمادگی بیشتری برای برگزاری آزمون سراسری دارد و این آزمون بدون تغییر در روزهای هشتم، نهم، دهم و یازدهم تیرماه در پنج گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود.

عبدالکریم شادمهر اضافه کرد: امسال پاسخنامه‌های آزمون سراسری متناسب با مواد درسی طراحی شده و این موضوع ضریب اشتباه داوطلبان را در زمان پاسخگویی کاهش خواهد داد.

وی همچنین از برگزاری آزمون به‌ صورت الکترونیکی به ‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سازمان سنجش برای هوشمندسازی آزمون سراسری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این هوشمندسازی از سال ۱۴۰۳ اجرایی شود.

سرپرست اداره کل چاپ و انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور هم به ضرورت برگزاری آزمون الکترونیک اشاره کرد و افزود: از جمله مزایای هوشمندسازی آزمون‌ها صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست، کاهش مشکلات امنیتی حین حمل و نقل و همچنین بازخورد سریع‌تر و دقیق‌تر نتایج است.

انوشیروان علا با اشاره به حساسیت‌های برگزاری آزمون‌ها، گفت: در فرایند آزمون باید نهایت دقت صورت گیرد تا حقوق داوطلبان حفظ شده و عوامل اجرایی آزمون‌ها با تسلط کامل به اجرای بخشنامه‌ها و ضوابط آزمون بپردازند.

هر یک از عوامل اجرایی آزمون سراسری استان کردستان که در این نشست حضور یافتند، باتوجه به تجربیات خود از حضور در آزمون‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نقطه ‌نظراتشان پرداختند.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ هشتم، نهم، دهم و یازدهم تیرماه در پنج گروه آزمایشی در سراسر کشور برگزار می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امدادرسانی هلال احمر کردستان در شرایط برف و کولاک