پیگیری استاندار خراسان رضوی جهت جذب سرمایه گذاری مردمی در حوزه گردشگری


پیگیری استاندار خراسان رضوی جهت جذب سرمایه گذاری مردمی در حوزه گردشگری

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی روز جمعه در نشست با خبرنگاران در کاشمر بر پیگیری و شتاب بخشی جهت جذب سرمایه گذاری مردمی و بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری زیارت در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری عصر روز جمعه در برنامه پایانی سفر خویش به کاشمر در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سئوالات آنان پاسخ داد .

استاندار خراسان رضوی در خصوص اشکالات مربوط به قطعه اول جاده کاشمر به شادمهر واصلاح پل های زیرگذر و سهولت دسترسی اهالی روستاهای اطراف در این مسیر گفت: به محض رسیدن به مرکز استان به مسئولان مربوطه ابلاغ می کنیم که در راستای رفع اشکالات قطعه اول این محور به زودی اقدام کنند .

وی در زمینه زیرساخت‌های گردشگری منطقه گفت: آمادگی داریم سرمایه گذاران با توجه به ظرفیت زیارتی و گردشگری که در منطقه فراهم هست ترغیب به سرمایه گذاری شوند و ما هم زمینه سرمایه گذاری مردمی و بخش خصوصی را فراهم کنیم.

نظری افزود: در سفر امروز به کاشمر ملاقات‌هایی با تشکل‌های فرهنگی اقتصادی و .. داشتیم و با حضوردر جمع مردم از نظرات و پیشنهادات آنان استفاده کردیم و جمع بندی خوبی از یان سفرداشتیم .

وی با باین اینکه در این سفر موضوعات و مشکلات متعدد ی از نظر اجرایی از سوی فعالان اقتصادی و فرهنگی شهرستان مطرح شد که برای همه آنها در برنامه‌های استانی و پروژه‌های مربوط به سفر ریاست جمهوری و پروژه‌های ملی تصمیماتی می گیریم و زمینه اجرایی شدن آها را فراهم می کنیم؛ گفت: اهم آنها جاده شادمهر به بردسکن است که مورد تاکید مردم منطقه قرار دارد وقطعه اول آن مربوط به سه راهی شادمهر تا کاشمر بخشی از آن اجرا شده و امیدواریم کل پروژه مسیر تا هفته دولت سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موضوع مسکن گفت: در راستای اجرای طرح نهشت ملی مسکن زمین را مورد تایید نهایی قرار دادیم و تایک ماه آینده عملیات اجرایی حدود دو تا سه هزار ظرفیت مسکن بنا به نیاز آغاز می شود.

وی در حوزه مشکلات اقتصادی شهرستان گفت: شهرک صنعتی کاشمر بامشکل برق و تصفیه مواجه است که برای رفع هر دو این مشکلات تصمیم گیری هایی شد.

نظری ابراز امیدواری کرد؛با برنامه ریزی و مصوبات این سفر قسمتی از مشکلات این شهرستان در بخش شهری و روستایی حل شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به لزوم توجه به روستاها افزود: در بخش روستایی نیز در ۱۴روستا طرح هادی بازنگری خواهد شد و تعداد ۵ روستا راه روستایی آن بهسازی می شود .

نظری با اشاره به طرح هدفمندی یاارنه ها افزود: چهارقلم کالا که مشول یارانه بودند با اجرای طرح مردمی سازی یارانه از این شرایط خارج شد که طبیعی است در تغییر وضعیت برخی مشکلات به وجود می آید و امیدواریم در طول زمان به تعادل برسیم .

استاندار خراسان رضوی صبح امروز به کاشمر سفر کرد؛ بازدید پروژه دو ابنده شدن مسیر شادمهر به کاشمر، حضور در گلزار شهدای زیارتگاه شهید مدرس و بازدید از موزه زیارتگاه، نشست با تشکلهای مردمی، انقلابی، فرهنگی و اجتماعی و فعالان اقتصادی، دیدار با مردم، حضور در نمازجمعه ریال بازدید از بلوک زایمانی بیمارستان حضرت ابالفضل کاشمر، بازدید از کارخانه روغن فرآیند خراسان و نشست خبری از برنامه‌های سفر یک روزه استاندار به این شهرستان بود.

در این سفر معاونان استاندار و تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند که در نشستهایی در قالب میزخدمت و دیدار مردمی به بررسی مشکلات آنها پرداختند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرکز توانمندسازی مردم حاشیه شهر مشهد افتتاح می‌شود