رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: بانک‌ها با واحدهای تولیدی مدارا کنند


رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: بانک‌ها با واحدهای تولیدی مدارا کنند

مشهد- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: با توجه به تنگناهای اقتصادی و مشکلات عرصه تولید، بانک‌ها با واحدهای تولیدی و کاخانجات مدارا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام جواد نیک بین، روز جمعه در بازدید استاندار خراسان رضوی از کارخانه روغن فرآیند در کاشمر که مدتی است با یک چهارم ظرفیت فعالیت می کند؛ گفت: بانک‌ها در تمام کشور هر جایی را تملک کرده‌اند بیش از یک و نیم سال زمان برده تا به فرد دیگری واگذار کنند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون در این کارخانه ۱۰۰ نفر مشغول فعالیتند، گفت: هرچند زمانی تا ۶۰۰ نفر بیمه شده در این کارخانه کار می‌کردند و سه برابر این تعدادبه صورت غیر مستقیم مشغول به کار بودند.

وی گفت: اگر بانک بخواهد این کارخانه را تملک کند همین ۱۰۰ نفرکارگر فعلی هم بیکار خواهند شد و با تنگناها و مشکلات معیشتی پرشماری مواجه می شوند.

نیک بین افزود: انتظار داریم بانک عامل نحوه محاسبه سودهایی که گفته را اعلام کند، علیرغم اینکه ۱۴ میلیارد تومان پرداخت نموده اما اکنون اعلام نموده باید ۱۷۰ میلیارد تومان برگردانده شود، با چه محاسبه‌ای این رقم اعلام می‌شود.

فعالیت تنها کارخانه روغن شرق کشور با ۲۰ درصد ظرفیت

مدیر کارخانه روغن فرآیند خراسان نیز گفت: به‌رغم اینکه تنها کارخانه روغن شرق کشور در کاشمر قرار دارد اما اکنون فقط با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

محمدرضا شریعت‌جعفری در بازدید از استاندار خراسان رضوی از بخش‌های مختلف این کارخانه افزود: کارخانه‌ روغن کاشمر به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه در شرق کشور سال ۸۰ افتتاح شد و بالغ‌بر ۶۸۰ پرسنل بیمه شده و مشغول به کار داشت.

وی با بیان اینکه به دلیل بروز برخی مشکلات تعداد زیادی از کارگران بیکار شدند، اظهار کرد: در این مجموعه سه کارخانه دیگر شامل حلب‌زنی، پت زن و ماشین‌سازی نیز وجود دارد که تعطیل شده‌ اند.

مدیر کارخانه روغن فرآیند خراسان تصریح کرد: هرچند کارخانه روغن اولین واحدی بود که در شهرک صنعتی کاشمر افتتاح شد اما چند سالی می‌شود به دلیل سخت‌گیری‌های بانک‌ عامل با مشکلات جدی مواجه شده‌ایم، حال آن که این کارخانه توان تولید هشت نوع محصول را دارد.

وی با اشاره به وجود توان تولید روغن قنادی در این واحد گفت: در حال حاضر روغن مورد نیاز قنادی از خارج استان تأمین می‌شود؛ اظهار کرد: در حال حاضر تنها کارخانه روغن در شرق کشور هستیم که توان تولید هشت نوع محصول از جمله روغن صنف، روغن مایع و جامد، روغن سویا، روغن کلزا، روغن قنادی و پودر چربی برای مصرف دامی را داریم.

مدیر کارخانه روغن فرآیند خراسان با اظهار تأسف از صفر بودن نقدینگی این واحد افزود: اکنون توان ذخیره‌سازی ۱۷ هزار تن روغن خام را داریم که در شرق کشور چنین امکانی اصلاً وجود ندارد،و اگر کسی به داد ما می‌رسید می‌توانستیم بخش قابل توجهی از روغن مورد نیاز خراسان رضوی را تأمین کنیم.

قول مساعد استاندار برای رفع مشکل کارخانه روغن فرآیند کاشمر

استاندار خراسان رضوی در این بازدید برای رفع مشکلات قول مساعد داد و بیان کرد: انشالله به زودی مشکلات این کارخانه رفع خواهد شد.

یعقوبعلی نظری، مطرح کرد: پس از برگشت به مشهد مشکلات پیش روی این کارخانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای رفع مشکلات این واحد تولیدی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی اظهار کرد: به زودی تمامی مسائل و مشکلات این کارخانه در مرکز استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ثبت 87 اثر میراث فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران