نتایج حاصل از سمپوزیوم نقشه‌برداری مغز برای تمام جامعه مؤثر است


نتایج حاصل از سمپوزیوم نقشه‌برداری مغز برای تمام جامعه مؤثر است

دبیر اجرایی ششمین سمپوزیوم نقشه‌برداری مغز گفت: نتایج خروجی این رویداد علمی می‌تواند تمام مردم جامعه را تحت تاثیر قراردهد.

نتایج حاصل از سمپوزیوم نقشه‌برداری مغز برای تمام جامعه مؤثر است

دکتر حسین قدیری در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره نتایج ششمین سمپوزیوم نقشه‌برداری مغز که روز جمعه، هفدهم تیر ماه به پایان راه رسید، اظهار کرد: ششمین دوره این رویداد علمی برگزار شد. چنین رویدادی را نباید صرفا یک سمپوزیوم دانست، چرا که بزرگ‌ترین رویداد علمی نقشه‌برداری مغز است. پیش از برگزاری ششمین دوره سمپوزیوم، رویدادهایی را در یک بازه زمانی یک ماهه برگزار کردیم. همچنین در آینده نزدیک نیز رویدادهایی برگزار می‌شود. این سمپوزیوم در قلب رویدادهایی قرار دارد که در بازه زمانی یک ماهه برگزار شده‌اند.

وی با بیان اینکه نقشه‌برداری مغز حوزه‌ای جدید در دنیا و ایران به حساب می‌آید، توضیح داد: نقشه‌برداری مغز می‌تواند حوزه‌های آموزش، پزشکی، مهندسی، پژوهش و علوم انسانی را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین نه تنها دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها بلکه افراد جامعه هم تحت تاثیر یافته‌های این سمپوزیوم هستند.

دبیر اجرایی ششمین سمپوزیوم نقشه‌برداری مغز ادامه داد: هدف از برگزاری این رویداد علمی این است که متخصصان حوزه‌های مرتبط در کنار یکدیگر قرار گیرند. به طور مثال پزشکان در کنار مهندسان می‌توانند ایده‌های جدید را پیاده‌سازی کنند. نتایج حاصل از این ایده‌ها می‌تواند سبب افزایش سطح سلامت جامعه، ارتقاء سطح آموزش و پژوهش علوم اعصاب، روانشناسی و روان‌پزشکی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی شود.

به گزارش ایران اکونومیست، ششمین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران (ISBM2022) به عنوان بزرگ‌ترین رویداد نقشه‌برداری مغز کشور با هدف ارائه‌ به‌روزترین اطلاعات، تبادل افکار متخصصین، توسعه، ترویج و معرفی تکنولوژی‌های برتر و مرتبط روز جهان با این حوزه از ۱۵ تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ توسط آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز برگزار شد. در این رویداد پنل‌های علمی در حوزه‌های مختلف مانند آنالیز کارکردی، تحریک الکتریکی مغز، تصویربرداری کارکردی، روش‌های تشخیص صرع برگزار شد. اساتید برتر با انجام بیشترین پژوهش در آزمایشگاه نقشه‌برداری مغز معرفی شدند، همچنین ۲ مقاله برتر این سمپوزیوم معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند