تازه ترین آمار زائران ایرانی در مکه و مدینه


تازه ترین آمار زائران ایرانی در مکه و مدینه

بیش از ۶۵ درصد زائران ایرانی از مکه مکرمه خارج شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تعداد زائران خارج شده از مکه مکرمه از مرز 65 درصد فراتر رفته است و براساس تازه ترین آمار ستاد مکه مکرمه تا پایان امشب پنج شنبه (30 تیر ماه) 13179 زائر ایرانی در قالب 111 کاروان دراین شهر باقی می مانند.


گزارش دریافتی ازستاد مکه مکرمه همچنین حاکیست تا پایان امروز تعداد زائران و عوامل کاروان های ایرانی که از طریق دو فرودگاه مدینه و جده به کشورمنتقل می شوند به 17166 نفر می رسد که این تعداد بیش از 43 درصد ازسهمیه زائران کشورمان در حج 1401 می باشد که با 71 پرواز شرکت ایران ایر به میهن اسلامی بازگردانده شدند.
براساس این گزارش، تا پایان امروز آمار زائران و عوامل کاروان ها که ازمکه به شهر پیامبرمنتقل شده و پس از زیارت حرم نبوی و ائمه مظلوم بقیع با 22 پرواز از طریق فرودگاه مدینه به تهران انتقال می یابند به 5498 نفر می رسد.
این گزارش حاکیست تا پایان امروز تعداد زائران حاضر درشهر پیامبر 7423 نفر در قالب 60 کاروان خواهد بود .
پرواز حجاج کشورمان از طریق فرودگاه جده به ایران تا ششم مرداد ماه و همچنین پرواز خروج زائران ازمدینه به کشورمان تا هفتم مرداد ماه ادامه دارد.
گفتنی است به طورمیانگین روزانه حدود 2500 زائر از جمعیت موجود درمکه مکرمه کم می شود و شهر مکه اواخر هفته آینده از زائران ایرانی خالی خواهد شد.
گفتنی است امسال 39600 نفر از زائران کشورمان عازم سرزمین وحی شدند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)