جنازه پسرم را تحویلم دادند / ماجرای مرگ باورنکردنی بوکسور تیم ملی از زبان پدر


جنازه پسرم را تحویلم دادند / ماجرای مرگ باورنکردنی بوکسور تیم ملی از زبان پدر

پدر بوکسور جوانى که در اردوى تیم ملى جان خود را از دست داد، فدراسیون بوکس را مقصر این اتفاق مى داند.

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران، چند روز از فوت شوکه کننده محمدامین روستایی، بوکسور جوان تیم ملی می‌‌گذرد. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که محمدامین بعد از یکی از جلسات تمرین در اردوی تیم ملی بیهوش و به بیمارستانی در کامیاران کردستان منتقل شد اما به علت نبود پزشک و امکانات کافی، به سنندج در75 کیلومتری آنجا منتقل می‌‌شود. داستان به شکلی تلخ پیش رفت و این بوکسور 17 ساله 3 روز بعد یعنی 19 مرداد برای همیشه دستکش‌هایش را آویخت و با پرکشیدن از این دنیا آرزوهایش را گوشه رینگ جا گذاشت. در این بین مسئولان فدراسیون بوکس، دلیل این حادثه را مربوط به تمرینات مرحوم نمی‌دانند اما پدر محمدامین، فدراسیون و کادر فنی تیم ملی را مقصر می‌‌داند و با شکایت از مسئولان فدراسیون، منتظر رسیدگی به این پرونده است. پدر محمدامین و به تشریح جزئیاتی از ماجرا پرداخت.

*نقل قول‌های زیادی از دلیل فوت محمدامین وجود دارد. شما در این باره توضیح می‌‌دهید؟
من یک روز درمیان به محل اردوها می‌‌رفتم و محمدامین را می‌‌دیدم. حتی روز قبل این اتفاق هم به اردو رفتم و او را از نزدیک دیدم. ساعت 6 عصر 16 مرداد مصادف با تاسوعا، حال محمدامین بد می‌‌شود. من در خانه بودم که سپهوند مربی تیم ملی به من زنگ زد و کد ملی امین را از من خواست. علت را که جویا شدم، گفت حال محمدامین کمی بد شده اما 10 دقیقه بعد دوباره تماس گرفت و گفت او بیهوش شده است. من که در شهر ملایر استان همدان زندگی می‌‌کنم، بلافاصله راه افتادم و نزدیک کرمانشاه بودم که ساعت 10 شب با من تماس گرفتند و گفتند محمدامین را به بیمارستانی در سنندج منتقل کردند. ساعت 12 به بیمارستان رسیدم و مطلع شدم که حدوداً 8 - 7 دقیقه پیش فرزندم را به اتاق عمل منتقل کردند. عمل حدود 2 ساعت طول کشید و بعد از جراحی او را به بخش BIC یا همان بخش سوختگی و عفونی منتقل کردند که 3 روز بعد محمدامین فوت شد. دلیل این اتفاق هنوز به طور قطعی مشخص نیست و منتظر جواب پزشکی قانونی هستیم. طبق چیزی که به ما گفتند نتیجه پزشک قانونی 45 روز تا 2 ماه دیگر مشخص می‌‌شود.

*به نظر شما مقصر فوت محمدامین چه کسی است؟
من دلیل اصلی این اتفاق را سهل‌انگاری سرمربی تیم ملی و فدراسیون بوکس می‌‌دانم. این اردو بدون فراهم بودن شرایط اولیه، امکانات لازم و پزشک در حال برگزاری بود. زمانی که حال محمدامین بد شد، حتی پزشکی در اردو حاضر نبوده که به وضعیت او رسیدگی کند. عده‌ای می‌‌گویند این اتفاق به خاطر تمرین بوکس و وارد شدن ضربه به سر محمدامین نبوده، در صورتی که او بیماری زمینه‌ای نداشت. پسرم قبل از اتفاق با دستکش و کلاه در اردو در حال تمرین بوده است. حتی شاید حریف تمرینی محمدامین هم وزن او نبوده و با حریفی سنگین‌تر از خود تمرین کرده و فشار ضربه زیاد بوده که او دچار چنین حادثه‌ای شده است. در چنین شرایطی سهل‌انگاری از جانب سرمربی تیم ملی بوده است. سؤال من این است که مسئولان فدراسیون قبل از شروع اردوها، ناظری را برای بررسی شرایط اردو نفرستاده بودند و حتی پزشکی همراه تیم نبوده که چنین اتفاقی نیفتد؟

*مسئولان فدراسیون بعد از این اتفاق اقدامی برای دلجویی انجام دادند؟
هیچ یک از اعضای کادر فنی بعد از فوت پسرم با من تماسی نگرفته و حتی یک تسلیت هم نگفتند. در بیمارستان موقع پر کردن فرم مشخصات پسرم هم، شغل محمدامین را به جای محصل دستفروش قید کرده بودند! آنها حتی نمی‌دانستند پسر من چکاره است. من بعد از این حادثه خودم با حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس تماس گرفتم که خواب بود. در ضمن او 3-2 مرتبه دیگر با من تماس گرفت و فقط گفت که برای محمدامین دعا می‌‌کند! ای‌کاش او حداقل اردوی تیم ملی و تمرینات را در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل می‌‌کرد. حال پسرم در جریان تمرینات بد می‌‌شود و وقتی کادر فنی را در جریان حالش می‌‌گذارد، سرمربی به او می‌‌گوید تو می‌خواهی از زیر تمرین در بروی و برو آبی به صورتت بزن. از سویی در وزن پسر من
4 - 3 بوکسور دیگر هم وجود داشتند که همگی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در مسابقات جهانی تلاش می‌‌کردند و حتی به نظرم احتمال درگیری و هل دادن در اردو هم وجود دارد.

*مسئولان حاضر در اردو بعد از بیهوشی محمدامین، بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند؟
پزشکی در اردو حضور نداشته و گویا مربیان تیم‌ملی تا یک ساعت با اورژانس تماسی نگرفتند و خودشان در حال تلاش بودند تا حال محمدامین بهبود پیدا کند. بعد از یک ساعت با اورژانس تماس می‌‌گیرند و او را به بیمارستان کامیاران منتقل می‌‌کنند و به خاطر نبود پزشک و امکانات کافی از آنجا هم به سنندج منتقل می‌‌کنند. وقتی خودم به بیمارستان رسیدم، هیچ کدام از اعضای کادر فنی در بیمارستان نبودند و فقط شخصی به اسم ‌هاشمی که از تمرینات تیم ملی فیلم و عکس تهیه می‌‌کند، در آنجا حضور داشت که بعد از انجام کارهای پذیرش بیمارستان را ترک کرده بود. البته ناگفته نماند که رئیس هیأت استان و معاون اداره ورزش استان کردستان در بیمارستان حضور داشتند.

*اینکه از فدراسیون شکایت کرده‌اید، صحت دارد؟
بله! از فدراسیون شکایت کرده‌ام. رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی باید در دادگاه حاضر شده و جواب من را بدهند. من بچه‌ام را سالم و سلامت تحویل دادم و جنازه‌اش را تحویل گرفتم. از مسئولان قضایی درخواست رسیدگی دارم تا این دست اتفاقات برای بچه‌های مردم نیفتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر