برنامه‌ها در راستای تقویت خودباوری نوجوانان باشد


برنامه‌ها در راستای تقویت خودباوری نوجوانان باشد

زنجان-رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: معتقدیم برنامه‌ریزی‌ها باید در راستای تقویت خودباوری نوجوانان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی لطیفی روز سه شنبه در مراسم انعقاد قرارداد تامین مقوای جلد کتاب درسی سراسر کشور در یکی از واحدهای صنعتی زنجان، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش این است که جوانان به هویت خود باور داشته باشند، اظهار کرد: این مهم زمانی محقق خواهد شد که بتوانیم از توان داخلی به درسی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که در سال‌های اخیر به دست آمده، مربوط به خودکفایی در تامین مقوا و کاغذ مورد نیاز در داخل کشور بوده است، افزود: آنچه که در سال‌های اخیر به عنوان یک رویکرد جدی در برنامه‌های مسئولان قرار گرفته، اعتماد به توان داخلی و نیز حمایت از تولید داخلی بوده که همین موضوع را می‌توان از سیاست‌های جدی کشور قلمداد کرد.

این مسئول با بیان اینکه تحقق تامین کالای مورد نیاز کاغذ و مقوا در داخل کشور در حوزه آموزش و پرورش بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: امسال در این حوزه دو اتفاق میمون رخ داده است. اول اینکه به میزان دو سوم کاغد مورد نیاز از داخل کشور تامین می‌شود و دوم اینکه تامین مقوای جلد کتب درسی نیز در استان زنجان انجام شده و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه امسال 30 هزار تن از 45 هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم انعقاد این قرارداد نقطه عطفی باشد تا در سال‌های آتی در سایر زمینه‌ها مانند کاغذ نیز بتوانیم نیاز داخل کشور را از تولیدات بومی خودمان تامین کنیم.

وی به لزوم بومی‌سازی سایر صنایع موجود در کشور تاکید کرد و یادآور شد: بدون شک تاثیر این قرارداد در تقویت هویت ایرانی و افتخار در دانش‌آموزان غیرقابل انکار است، از این رو معتقدیم تقویت هویت ایرانی و احساس افتخار در دانش‌آموزان فقط به واسطه داستان و قصه‌های کودکانه و شعر محقق نمی‌شود، بلکه اگر دانش‌آموزان بدانند که کالای تحصیل مصرفی آن‌ها به دستان هم‌وطنان‌شان تولید می‌شود، روحیه خودباوری و غرور ملی آن‌ها تقویت خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در چرخه تولید کاغذ نیز این بومی‌سازی زیست‌محیطی را پایه‌گذاری کنیم، گفت: امیدواریم آثار و برکات رویداد امروز را در زندگی مردم و نظام جمهوری اسلامی شاهد باشیم و بیش از پیش در مسیر توسعه و آبادانی کشور قدم بگذاریم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


پایان کار کمیته آفرینش‌های هنری کنگره 3535 شهید استان زنجان