استان فارس کلید تحول در جنوب کشور است


استان فارس کلید تحول در جنوب کشور است

شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فارس در مسیر توسعه قرار بگیرد جنوب کشور شاهد تحول خواهد بود زیرا این استان کلید تحول جنوب کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی پنجشنبه شب در دیدار فعالین اقتصادی فارس با معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: تحول اقتصادی در گرو سه عامل مهم است و استان نیز تابعی از این سه موضوع است.

وی افزود: تا زمانی که از منابع به خوبی استفاده نکنیم و نسبت به تولید ثروت اقدام نکنیم نباید انتظار داشت به پیشرفت برسیم این در حالی است که موضوع مقررات نیز حائز اهمیت بوده و این بخش می‌تواند تسهیل گر در موضوعات اقتصادی باشد.

او ادامه داد: زیرساخت‌های اقتصادی نیز از جمله مؤلفه‌های رشد اقتصادی است باید برداشته شود تا شاهد این موضوع باشیم که صادرات در استان فارس رشد چشمگیری داشته باشد.

عزیزی در ادامه تاکید کرد: استان فارس نزدیک ترین استان کشور به سواحل بوده و نیاز اصلی استان این بوده که زیرساخت‌های استان به سواحل جنوب کشور متصل گردد.

به اعتقاد این مقام مسئول ٢۵ درصد از منابع بانکی استان فارس از استان خارج می‌شود و این موضوع هیچ توجیهی به همراه نخواهد داشت و بنگاه‌های اقتصادی کلانی که تنها دفاتر آنان در تهران است باید تعیین تکلیف شوند زیرا این واحدها در استان‌ها تأمین شده ولی مصارف آنان در تهران است.

عزیزی افزود: استان دارای زیرساخت‌های قوی ای است از این رو باید به گونه‌ای از این زیرساخت‌ها استفاده کرد که استان و کشور در مسیر توسعه قرار داده شود.

به اعتقاد وی اگر فارس دارای تحول اقتصادی باشد جنوب کشور مشمول تحول اقتصادی خواهد بود.

وی افزود: انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، راه آهن شیراز به بوشهر و خط انتقال پروپیلن از جمله خواسته‌های استان فارس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام