اتصال رایگان تلفن‌های همراه به ماهواره‌های استارلینک از سال آینده


اتصال رایگان تلفن‌های همراه به ماهواره‌های استارلینک از سال آینده

اسپیس ایکس اعلام کرد کاربران تلفن‌های همراه می‌توانند از سال اینده به صورت رایگان از ماهواره‌های استارلینک خدمات دریافت کنند.

شرکت‌های اسپیس ایکس و تی_موبایل اعلام کرده‌اند که ماهواره‌های Starlink که سال آینده پرتاب می‌شوند، می‌توانند به طور مستقیم از طریق باند‌های سلولی موجود به تلفن‌های حامل متصل شوند. این شرکت‌ها امیدوارند که رومینگ جهانی را در هر کجا که پوشش ماهواره‌ای وجود دارد، فعال کنند و این سرویس ممکن است به طور بالقوه به صورت رایگان به برنامه‌های موجود تی-موبایل اضافه شود.

ایلان ماسک از اسپیس ایکس و مایک سیورت از تی_موبایل «اتحاد فناوری» را در Starbase این شرکت فضایی در تگزاس اعلام کردند.

سیورت گفت: «این بسیار شبیه قرار دادن یک برج سلولی در آسمان است، فقط بسیار سخت تر. تلفن همراه شما درست مانند اتصال به یک برج تلفن همراه، به فضا وصل شده و از پروتکل‌های ارتباطی فناوری استاندارد صنعتی استفاده می‌کند، همانطور که اکثر تلفن‌های در گردش امروزی این کار را می‌کنند».

این دقیقا همان چیزی است که Lynk سال گذشته با ماهواره آزمایشی خود که هنوز عملیاتی است نشان داد؛ این استارتاپ قصد دارد پیام‌های اضطراری و هشدار‌ها را در سراسر جهان از یک صورت فلکی کوچک ارائه دهد. چارلز میلر، بنیانگذار Lynk، پس از اعلام این خبر به من گفت: «این که ایلان این را به عنوان یک سرویس تایید کند، عالی است. این یک نیاز بزرگ، یک بازار بزرگ و یک اعتبار بزرگ است».

مسلما استارلینک حضور بیشتری در مدار دارد و به آن اجازه می‌دهد از نظر تئوری اتصال مکرر و پهنای باند بالا را فراهم کند. در ابتدا این سرویس تنها پیام‌های متنی و احتمالا برنامه‌های پیام‌رسانی را فعال می‌کند.

با این حال، ماسک پیشنهاد کرد که مشخصات آنتن و سرویس به طور بالقوه می‌تواند تماس‌های صوتی متعدد و ارسال پیام‌های بلادرنگ را در زمان امکان پذیر کند.

این سرویس در حال حاضر تنها با طیف دارای مجوز خود کار خواهد کرد، به این معنی که این یک خدمات انحصاری است؛ با این حال هم سیورت و هم ماسک اشاره کردند که مایلند با ارائه دهندگانی در کشور‌های دیگر با استفاده از طیف سازگار، هماهنگی‌هایی را داشته و یک معامله «رومینگ متقابل» ارائه دهند.

سیورت مکررا تاکید کرد که خود محصول و خدمات هنوز در حال بررسی است، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که در ماه‌های آینده با توجه به جزئیات بیشتر برای شرکت‌های مورد نظر و نشان دادن خود فناوری، چیز‌های بیشتری بشنوید.

بیشتر بخوانید

منبع: techcrunch

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند