مهاجرت 130 هزار نفر از استان همدان


مهاجرت 130 هزار نفر از استان همدان

همدان- رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: ازسال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ از کل استان همدان بیش از ۱۳۰ هزار نفر مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی مفتح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان تویسرکان گفت: خوشبختانه وحدت مسئولان و همراهی مردم در راستای رشد و توسعه در این شهرستان بسیار چشمگیر است و نسبت به سال‌های گذشته حرکتی مطلوب برای پیشرفت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مهاجرت و بیکاری دو مقوله مهم است که باید در این شهرستان با جدیت دنبال شود؛ افزود: می‌توان گفت که دلیل دقیق مهاجرت، نبود شغل است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در این خصوص، با اشاره به مسئله مهاجرت در تویسرکان گفت: میزان مهاجرت از این شهرستان بیشتر است و متأسفانه مسن‌ترین جمعیت شهرستان استان را نیز تویسرکان به خود اختصاص داده است.

مفتح در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه نرخ زاد و ولد در این شهرستان مثبت و بسیار خوب است؛ عنوان کرد: نرخ رشد جمعیت شهرستان ثابت و صفر است و دلیل این مسئله نیز بیکاری است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بهسازی روستاهای تویسرکان نسبت به گذشته وضعیت خوبی دارد؛ تصریح کرد: این وضعیت نسبت به میانگین استان همدان قابل قبول نیست که برای بهتر شدن آن باید بیشتر تلاش کنیم.

وی یادآور شد: چهار خطه تویسرکان به کنگاور پیشرفت خوبی دارد و تکمیل این پروژه در اولویت است چون تکمیل این پروژه با توسعه شهرستان همراه خواهد بود.

مفتح در ادامه با تاکید بر اینکه زیر بار ترافیک قرار گرفتن پروژه دوبانده جوکار به تویسرکان بسیار خوب انجام شده است؛ افزود: ایستگاه راه آهن باباکمال در حال اجرا است و عملیات اجرایی پروژه اتصال تویسرکان به ایستگاه راه آهن از بوستان دره آغاز شده و کمک زیادی به توسعه روستاهای این منطقه خواهد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان از ظرفیت زیبای گردشگری گنجنامه به تویسرکان نام برد و بیان کرد: مطالعاتی در این زمینه انجام شده و این مسیر به عنوان کوتاه‌ترین مسیر به همدان است. در مسیر قرار گرفتن باغات و موارد تاریخی تعریض آن برای همدان و تویسرکان بسیار ارزشمند است که در حال پیگیری و اجرایی شدن این طرح در بودجه کشور هستیم.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از آب شرب تویسرکان از سد سرابی تأمین می‌شود؛ متذکر شد: پروژه آبرسانی از این سد به روستاهای بالادست درحال اجرا است و خوشبختانه تاکنون با مشکل آب در این شهرستان مواجه نشده‌ایم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از پروژه سد خرمرود نام برد و تصریح کرد: این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و تعداد ۵۵ روستا از این منطقه آبرسانی خواهند شد که این پروژه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی عملیاتی می‌شود.

ممفتح در بخش دیگری از صحبتهای خود، از واحد صنعتی تولید دوربین‌های مدار بسته داتیس در تویسرکان نام برد و متذکر شد: ۵۵ درصد دوربین‌های امنیتی در این شرکت تولید می‌شود و با بهره‌برداری بخش دیگر این شرکت داتیس قطب تولید قطعات الکترونیک می‌شود.

وی افزود: افتتاح پروژه شرکت مهان کاغذ به زودی انجام می‌شود که یک سرمایه‌گذار عربستانی در این زمینه سرمایه گذاری کرده؛ همچنین واحد صنعتی صنایع بسته‌بندی میوه تولیدی و صادرات در این شهرستان شروع به کار خواهد کرد که این واحد فرآوری محصولات برای محصولات مردم تویسرکان بسیار لازم است.

مفتح در ادامه از اصلاح و تعریض جاده فرسفج به خیرآباد نام برد و یادآور شد: اجرایی شدن این پروژه می‌تواند بستری مناسب برای کارهای اقتصادی، اشتغال و درآمد برای مردم این شهرستان ایجاد کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: بهره‌برداری از استخر بانوان و پیگیری تکمیل این مجموعه ورزشی در راستای رشد و نشاط بانوان شهرستان درحال انجام است و پروژه‌های دیگر ورزش نیز در دست اقدام و پیشرفت خوبی را طی می‌کنند.

مفتح از این شهرستان به عنوان یک کارگاه بزرگ در مسیر رشد فعال نام برد و خاطرنشان کرد: در حال پیگیری قدرت برق برای شهرک صنعتی دو باقرآباد هستیم تا با توجه به شرایط اقلیمی واحدهای صنعتی متناسب در این منطقه مستقر شوند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان شهرستان تویسرکان بعد از همدان بیشترین بودجه را از سفر هیأت دولت را به خود اختصاص داده است افزود: مسائل حوزه بهداشت، نیازها، کمبودهای بهداشت و درمان جمع آوری شده است که در جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستانی و خبرنگاران به آن خواهیم پرداخت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان