وجود 100 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی شده در تویسرکان


وجود 100 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی شده در تویسرکان

همدان- فرماندار تویسرکان با بیان اینکه در این شهرستان بالغ بر ۱۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی شده است، گفت: در این زمینه، تویسرکان در جایگاه دوم استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشاری شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح عمارت بوم گردی شهرستان تویسرکان، بیان کرد: سومین اقامتگاه بوم گردی شهرستان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به متقاضیانی که درخواست فعالیت در این زمینه را داشته باشند تسهیلات پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان در سه حوزه پیگیر افزایش درآمد مردم جهت بالارفتن کیفیت زندگی مردم هستیم.

فرماندار تویسرکان در ادامه عنوان کرد: برای شهرستان تویسرکان، محور توسعه در سه بخش تعریف شد که یکی از مهمترین آنها، بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

افشاری با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از مهاجرت باید درآمد مردم را بالا ببریم، تصریح کرد: اگر درآمد مردم منطقه تأمین نشود برای کسب معاش مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: تویسرکان با بیش از ۲۲۱ اثر که بالغ بر ۱۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است و بدین صورت در جایگاه دوم استان قرار دارد.

این مقام مسئول بابیان اینکه وجود جذبه‌ها و ظرفیت‌های بالای شهرستان زمینه حضور گردشگران را فراهم می‌کند، یادآور شد: ۲۵ درصد تولیدات صنایع دستی استان مربوط به شهرستان است و بعد از باغداری و کشاورزی بیشترین اشتغال در حوزه صنایع دستی است.

افشاری گفت: برای بالا بردن درآمد حوزه صنایع دستی باید صنایع دستی را معرفی، در معرض دید و فروش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه از ۲۵ تا ۲۸ مردادماه نمایشگاه استان برگزار شد و یک سوم ظرفیت نمایشگاه همدان به تولیدکنندگان شهرستان تویسرکان اختصاص یافته بود، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تفاهم نامه‌ای نیز با اقلیم کردستان داشتند تا محصولات را آنجا عرضه کنند.

افشاری در پایان بابیان اینکه سومین خانه بوم‌گردی در شهرستان افتتاح شده است، متذکر شد: دو خانه بوم گردی دیگر نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود همچنین ساخت هتل دو ستاره نیز در دست اقدام است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جداره‌سازی معابر رینگ اول شهر همدان اولویت قرار گیرد