بودجه استان زنجان از محل تملک دارایی 950 میلیارد تومان است


بودجه استان زنجان از محل تملک دارایی 950 میلیارد تومان است

زنجان-استاندار زنجان گفت: بودجه این استان از محل تملک دارایی ۹۵۰ میلیارد تومان است که در برخی از استان‌ها این بودجه ۲ برابر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه چند سالی است اوضاع مملکت با توجه به کمبودهای اعتباری و تحریم‌ها خوب نیست، گفت: بودجه استان زنجان از محل تملک دارایی ۹۵۰ میلیارد تومان است که در برخی از استان‌ها این بودجه دو برابر است.

وی ابراز داشت: در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، وضعیت توسعه‌یافتگی شهرستان‌ها بررسی شده و در این زمینه شهرستان خرم‌دره در ردیف‌های اول و خدابنده و ماه‌نشان در ردیف‌های آخر قرار دارد.

افشارچی با تاکید بر اینکه باید سهم استان در بودجه افزایش یابد، گفت: یک بودجه در کل کشور به نام بودجه هزینه‌ای داریم که از این محل حقوق‌ها تامین می‌شود و یک بودجه نیز مربوط به تملک دارایی است که متعلق به پروژه‌های عمرانی و ساخت زیرساخت‌ها است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از این محل به استان تخصیص داده شده که ۳۰ میلیارد تومان آن اوراق است، ابراز داشت: از محل مالیات تاکنون به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دانشگاه علوم‌پزشکی در مجموع ۱,۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

افشارچی با بیان امسال باید مجموعه مدیریت استان به دنبال افزایش بودجه باشند، افزود: بودجه استان زنجان از محل تملک دارایی ۹۵۰ میلیارد تومان است که در برخی از استان‌ها این بودجه ۲ برابر است و تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از این محل به استان تخصیص داده شده که ۳۰ میلیارد تومان آن اوراق است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه مالیات نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان مازاد مالیات از صنایع به صورت قانونی اخذ شده و باید تلاش کنیم ۵۰ درصد این مالیات‌ها به استان بازگردد.

استاندار زنجان از تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان خبر داد و بیان داشت: همه داشته‌ها و طرفیت‌های خرم‌دره نیز باید برای اطلاع‌رسانی در این اطلس معرفی شود.

افشارچی افزود: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در ابهر به نسبت زنجان بیشتر است که دلیل این امر نیز نزدیکی ابهر به پایتخت است.

وی یاد آورشد: ۴۳ درصد اشتغال خرم‌دره در حوزه صنعت است و این میزان در استان ۳۷ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید