صادرات استان سمنان 50 درصد بیشتر شد


صادرات استان سمنان 50 درصد بیشتر شد

سمنان- مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۲۷ هزار تن کالا از استان صادر شده است، گفت: علی رغم همه مشکلات صادرات استان ۵۰ درصد بیشتر شده است.

علی سعدالدین در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت صادرات و واردات کالاها در استان سمنان، بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۲۷ هزار تن کالا از گمرک استان سمنان صادر شده ۴۷ میلیون دلار ارزش این کالاها بوده است همچنین باید گفت در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در زمینه گمرک‌های استان رخ داده که شاهد نتایج آن هستیم.

وی با بیان اینکه علی رغم مشکلات و مسائل صادرکنندگان و تحریم‌ها بیش از ۵۰ درصد در زمینه صادرات کالاها از استان سمنان رشد را شاهد بوده‌ایم، افزود: حدوداً ۱۰۰ شرکت تولیدی و صادرات کننده درون استان، کالاهایشان را به نقاط مختلف دنیا صادر کرده‌اند.

صادرات کالا به ۲۷ کشور دنیا

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ۲۷ کشور میزبان کالاهای استان بوده است، تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که پیش پای صادرکنندگان است، هزینه حمل و نقل محسوب می‌شود لذا نیاز بود که درباره این موضوع هم رایزنی‌هایی صورت گیرد.

سعدالدین با بیان اینکه بر اساس قانون کامیون‌های حمل کالاهای صادرات حتماً باید دارای چادر و دارای پلمپ باشند، ابراز کرد: پیگیری‌های بسیار صورت گرفت تا برای نخستین بار حمل و نقل با کامیون‌های معمولی هم مجاز شود و این تفویض اختیار به گمرک‌های کشور صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه کامیون‌های معمولی هم می‌توانند از این پس کالاهای صادراتی را به مرزها و گمرک‌های برون مرزی کشور حمل کنند، ابراز کرد: این موضوع کمک شایانی به شرکت‌های صادر کننده به خصوص در زمینه کاهش هزینه‌های صادرات کرد تا رغبت صادر کنندگان نیز بیشتر شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیکر حسن ذوالفقاری در دامغان به خاک سپرده شد