تجهیزات ابتدایی کمک داور ویدویی را نداریم/ همان ارتباط رادیویی را تقویت کنند خوشحال می شویم


تجهیزات ابتدایی کمک داور ویدویی را نداریم/ همان ارتباط رادیویی را تقویت کنند خوشحال می شویم

داور بین المللی فوتبال کشورمان گفت: بستر‌های ابتدایی را برای کمک داور ویدویی نداریم و اگر ارتباط رادیویی تقویت بشود خوشحال می‌شویم.

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال کشورمان در برنامه رادیویی گفت:در لیگ استرالیا از نظر سخت‌افزاری امکانات بیشتری مثل کمک داور ویدویی وجود دارد و از لحاظ روانی نیز آرامش من برای قضاوت در استرالیا بیشتر از ایران است.

فغانی درباره حمایت مسئولین از جامعه داوری اظهار کرد: زاکانی شهردار تهران از من حمایت ویژه‌ای کرد و در دیدار با او قول همکاری خوبی برای حمایت از کمک داور‌ها داد. امیدوارم که در تیم داوری بتوانیم قبل از جام جهانی به هماهنگی کامل برسیم.

فغانی در پاسخ به اهمیت اختصاص روزی در تقویم برای داوران بیان کرد: ما روز جهانی داوران نداریم و فقط در داخل کشور ما تبریک می‌گویند. باید این را به فال نیک بگیریم.

فغانی درباره نحوه ارزیابی داوران خارج از کشور اظهار کرد: در خارج از کشور داوران دانش بالایی دارند و تمام مدت سعی می‌کنند خود را با قوانین به روز کنند. در کنار این‌ها از کمک داور ویدویی نیز استفاده می‌کنند. اگر داوری در مسیر قضاوتش اشتباهی انجام دهد در جدول رتبه‌بندی و امتیاز دهی آن ها حتما لحاظ می‌شود.

داور کشورمان درباره فشار روانی خارج از بازی به داوران تصریح کرد: متاسفانه برخی مربی‌ها فقط به نفع تیم خودشان داوری را ارزیابی می‌کنند و اگر قضاوت داور در مسیر دلخواهشان نباشد به داور حمله می‌کنند.

فغانی درباره اهمیت کمک داور ویدیویی در مسابقات فوتبال عنوان کرد: فیفا طبق یک حرکت مناسب اجازه نمی‌دهد کمک داور ویدویی مثل والیبال وارد فوتبال شود که تیم ها تصمیم گیرنده برای استفاده از کمک داور ویدویی باشند بلکه تیم داوری تصمیم‌گیرنده نهایی است.

وی افزود: ما در ایران تمامی تجهیزات و بستر‌های ابتدایی را برای کمک داور ویدویی نداریم و اگر همان ارتباط رادیویی تقویت بشود باعث خوشحالی ما است. البته در دوره قبلی اقدامات خوبی انجام شد و امیدواریم ادامه دار باشد.

فغانی در پایان درباره اینکه چرا به نسبت دیگر داوران از حمایت بیشتری برخوردار است؟ اظهار کرد: من از روز اول سعی کردم یک چارچوب کاری برای خودم داشته باشم. در مهارت‌های مورد نیاز داوری از لحاظ فنی و دانشی خودم را بالا نگه داشته و وظیفه خودم را به نحو احسن انجام دهم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل