پیش بینی هواشناسی، 12 شهریور 1401


پیش بینی هواشناسی، 12 شهریور 1401

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۴درجه سانتیگراد و در شمال غرب کشور ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد خبر داد. 1 اجتماعی 1401/06/12

کاهش دما تا ۱۴ درجه در استان‌های ساحلی خزر/ گرد و خاک در نوار شرقی


صادق ضیاییان، درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ شهریور) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: دوشنبه تا چهارشنبه (۱۴ تا ۱۶ شهریور) با نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر، در ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد موقتی ابر پیش‌بینی می‌شود و احتمال رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ شهریور) در برخی مناطق استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق انتظار می‌رود.

وی افزود: دوشنبه و سه‌شنبه(۱۴ و ۱۵ شهریور) دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۴ درجه سانتیگراد و در شمال غرب کشور ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ شهریور) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ و روز دوشنبه (۱۴ شهریور) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ شهریور) اهواز با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...